Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (6)

Zonlicht en wind.
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden
lijnzaadolie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat energie bevat kan een vervanger zijn/worden. Helaas is de prijs per eenheid duurder dan bijv. die van olie. Windenergie is er ook, maar nog erg duur. Dan heb je energie van water, zoals gebruik maken van de stroming en getijden en uiteraard de stuwdammen. Zonne-energie, aardwarmte. Op elke type olie dus ook frituurolie kan je ook gewoon een auto laten rijden. Alleen kunnen we (nog) niet massaal frituurolie produceren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast wind en zonne energie lijkt olie uit bio producten de meeste kans te maken.

Ik rij momenteel op bio-ethanol (e85) als vervanger van benzine. Dit wordt uit allerlei organisch afval gemaakt (en niet meer uit suikers uit voedsel zoals maïs en riet).

Belangrijk is voor mij het nuttig hergebruik en de sterk verminderde netto CO2 uitstoot van slechts 20% van die van benzine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En niet te vergeten fitness clubs. Zet een dynamo op ieder cardiotoestel en je hebt gratis licht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardgas
Biogas
Bruinkool en turf
Aardwarmte
Zonne-energie
Wind-energie
Getijde- energie en andere waterkracht.
Lithium (ook accu's)
Bio-olie uit koolzaad , suikerriet , kopra etc.)
Hout (pellules)
Waterstof
Aardoliewinning uit steen.
Kernenergie
Koolwaterstofverbindingen (Butaan, Methaan , Propaan...)
(niet alle alternatieven zijn aan te moedigen en andere zijn nog maar heel marginaal)
Verder : goeie isolatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Energie uit Li?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Li voor accu's etc ... opslaan energie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, ik dacht voor het opwekken van energie. OK, opslaan dus. Dan hoort die niet in het rijtje thuis, maar evengoed...
Lijkt me een complete lijst verder..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding