Door te kijken en te leren van dit filmpje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, je moet hem electro-eren (GEEN idee hoe je het schrijft, sorry)

Toegevoegd na 15 seconden:
dan gaat ie gloeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men neme een plankje, jasse er een paar spijkers doorheen en prikke daarop een augurk van middelmatige lengte. De spijkers verbinde men elk met een pool van een electriciteitsdraad, en men steke de stekker aan het andere eind van deze draad vervolgens in het stopcontact. E voila: de augurk licht op als een natriumlamp. De truuk valt ook te doen met een zure haring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De truc met de gloeiende augurk is net zoals Halloween (de nacht van 31 oktober) overgewaaid uit de Verenigde Staten. Het experiment schijnt in 1987 te zijn bedacht door chemielerares Catherine Ireland van de High School in Manhasset (op Long Island, vlak bij New York). In Amerika is het inmiddels een ‘kraker’ bij allerlei chemie- en wetenschapsshows. Het experiment haalde in Amerika al in januari 1990 de landelijke televisie, in een aflevering van de Tonight Show met Jay Leno....

Lees verder...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo een glowing stick erin stampen :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gooi het in de zee bij fukushima, radioactief :D