Welke gassen zijn er zwaarder dan lucht?

Bij mythbusters hadden ze een keer gas dat net water was; bootjes dreven erop en je kon het gieten, maar wat is dat voor gas?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
38.5K

Het beste antwoord

Dat is zwavelhexafluoride. Kijk maar:

Toegevoegd na 1 minuut:
Het heeft trouwens een heel andere uitwerking op je stem dan helium, als je het inademt:
http://www.youtube.com/watch?v=vcVMjGRzDz8&NR=1
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit hetzelfde als sulfur hexafluoride?
escape
13 jaar geleden
Inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval: Ahhh, je bent me voor:) O ja, +1 natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een gaaf filmpje! +

Andere antwoorden (3)

LPG is zwaarder dan lucht.
13 jaar geleden
Gelukkig is een van hen aardgas.
Voor de rest:
Etheen
koolstofdioxide
Stikstofdioxide
Stikstofmonoxide
Lachgas
Zoutzuurgas
Zuurstofgas
zwaveldioxide
Waterstofsulfide
en vele andere
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou het simpel en draai het om. Er zijn maar een paar gassen lichter dan lucht (gemiddeld molgewicht ongeveer 29). Dit zijn waterstof, helium, neon en methaan. Stikstof is slechts heel weinig lichter dan lucht, dat immers al voor 78 procent uit stikstof bestaat. Waterdamp is ook lichter dan lucht, maar is onbruikbaar voor bijvoorbeeld luchtballonnen, het condenseert tot water.