Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

3-chloorfenol

Toegevoegd na 3 minuten:
3-chloorfenol - Wikipedia
Andere namen, m-chloorfenol, 3-chloor-1-hydroxybenzeen,
3-hydroxychloorbenzeen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik dacht dat het 3-chloorhydroxybenzeen was, maar het is al even geleden dat ik dit bij scheiunde heb gehad...

Toegevoegd na 22 minuten:
Het hangt er vanaf waar je begint met tellen, maar als je bij de OH begint (die is dan dus 1), krijgt het de naam 3-chloor-1-hydroxybenzeen. Je moet die -1- er wel bijzetten, omdat je anders niet kan achterhalen waar je bent begonnen met tellen. In de volgende link zie je het bewijs, alleen hebben ze daar 4-chloor-1-hydroxybenzeen gebruikt. Ook zijn ze op een andere plek begonnen met tellen. Kijk vooral naar dat blok aan de rechterkant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er vanaf waar je begint met tellen, maar als je bij de OH begint (die is dan dus 1), krijgt het de naam 3-chloor-1-hydroxybenzeen. Je moet die -1- er wel bijzetten, omdat je anders niet kan achterhalen waar je bent begonnen met tellen. In de volgende link zie je het bewijs, alleen hebben ze daar 4-chloor-1-hydroxybenzeen gebruikt. Ook zijn ze op een andere plek begonnen met tellen. Kijk vooral naar dat blok aan de rechterkant:
http://nl.wikipedia.org/wiki/4-chloorfenol
Dit is goed:
3-hydroxychloorbenzeen, 3-chloorhydroxybenzeen.

Vandaag nog gehad bij scheikunde, ik heb mijn boek er voor de zekerheid nog bijgepakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maakt in principe niet uit, je hebt gelijk dat het gebruikelijker is dat je 3-chloorhydroxybenzeen zegt! Ik zou inderdaad ook 3-chloorhydroxybenzeen zeggen, hopelijk heb je hier voldoende informatie gekregen!
1-hydroxy-3-chloor-benzeen
dan geef je aan waar de OH-groep zit en het chlooratoom
je mag natuurlijk ook van de chloor uitgaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding