Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

koolstof uit wasmachine, kan dat en is dat gevaarlijk?

de wasmachine is kapot en er kwam toenet iemand om hem te repareren. Toen hij eenmaal klaar was vroeg hij op een doekje aangezien er wat koolstof was gelekt op de vloer, waar komt dat vandaan en is dat giftig? Moet ik nu eventjes de vloer schoonmaken etc, hij heeft gewoon met een keukenrolletje weggedaan zei hij...vind het woord koolstof namelijk gewoon een beetje eng en gifitig klikken als dat heeft gelekt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat is niet eng hoor. De wasmachinemotor werkt d.m.v. koolstofborstels. Daarmee vindt geloof ik de aandrijving plaats. De monteur heeft ze denk ik vervangen en dan kan er wat lekken, maar geen paniek, houtskool is ook koolstof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stroom voor de motor die voor de aandrijving zorgt, wordt via koolstofborstels overgebracht op de rotor van deze motor. D.m.v. veertjes worden ze tegen de rotor gedrukt en zijn daardoor aan slijtage onderhevig. Als ze versleten zijn moeten ze vernieuwd worden.

Koolstof werd al in de prehistorische oudheid ontdekt en gebruikt in de vorm van houtskool, dat bereid werd door organisch materiaal (meestal hout) te verhitten in een zuurstofarme omgeving. Het Engelse carbon is dan ook afgeleid van het Latijnse woord voor houtskool.

Ook diamanten, die een andere allotrope vorm van koolstof zijn, zijn sinds lang bekend. Pas sinds enkele decennia is het mogelijk deze synthetisch te vervaardigen.

Koolstof is niet giftig en wordt o.a. in maagtabletten toegepast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding