Als jij een materiaal kan vinden die precies een brekingsindex heeft die zodanig breekt dat de lichtstralen om ons heen gaan en je maakt er een soort van mantel van, dan kan je onzichtbaar "worden". Maar zoiets is nog niet gevonden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel hoor, een tijdje geleden heb ik van iets dergelijk gehoord. Nog niet te koop in de winkel...
HEt werk met een mantel die stralen reflecteert, zo dat de mantel niet goed meer is te onderscheiden van de omgeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het niet over reflecteren, maar dat een voorwerp het licht dat erop valt zodanig breekt dat het om jou heen gaat waardoor het lijkt alsof jij er niet staat.

Andere antwoorden (10)

volgens mij niet... maar wel onzichtbaar op de radar d.m.v. straling weerkaatsten met een soort metaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een groot tafellaken en gooi die over de tafel. Daar kruip je dan onder en je bent onzichtbaar. Een 2de optie is achter het gordijn gaan staan.:)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ jef1125, dat heet humor.. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
humor hahaha +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt een beetje op mijn oplossing: in een oven kruipen... Lijkt ook op dat raadsel: Hoe heet het apparaat waarmee je door muren kunt kijken? Een raam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 duimpjes naar beneden, geen gevoel voor een beetje LOL. De anderen bedankt voor het meelachen.;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou Jef, nog een mogelijkheid, doe de gordijnen dicht, kruip onder bed en denk na over Humor.
Voordeel, je bent onzichtbaar en misschien kun je er gierend van de lach onder vandaan komen, dat laatste hoop ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord is correct en heeft nog humor ook. Niks mis mee dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Hippo ;)"
Water is 'onzichtbaar' want:

Het is doorzichtig als lichtgolven van bepaalde lengte ongehinderd door het materiaal heen kunnen gaan. zijn dat alle golflengten van wit licht (350-700nM) dan is het kleurloos transparant, absorbeert het bepaalde golflengten in het zichtbare gebied , dan zie je kleuren door het ontbreken van kleuren die door het materiaal geabsorbeerd zijn.

Dus in principe als wij onzichtbaar willen worden, moeten we zorgen dat alle lichtgolven van ons dat doen ;)
wat natuurlijk (nu nog?) onmogelijk is.
en besides, zijn we dan net als opstaand water..

Maar dat zou een manier zijn om onzichtbaar te worden, al is het nu nog niet mogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Licht breekt als het door water gaat...
Door middel van stealth of camouflage.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stealth_%28techniek%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Camouflage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderzoekers zijn in een vrij vergevorderd stadium met het ontwikkelen van een "onzichtbaarheidscape" Zoals in de film Harry Potter.
Op deze site is een radiointerview met professor Theo Rasing, hoogleraar experimentele natuurkunded aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij legt uit hoe het werkt.

http://www.radio1.nl/contents/21477-onzichtbaarheidsmantel-komt-eraan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als alternatief op de antwoorden die je al hebt: door er iets HEEL opvallends naast te zetten.
Als je iets neerzet dat ALLE aandacht trekt wordt de rest "onzichtbaar" in zoverre dat niemand zich later kan herinneren dat het er was.
amigo
13 jaar geleden
Door op te gaan in de massa, en niet op te vallen.
Dus aan het strand niet in een skipak gaan lopen., en op een feest van roodharige geen zwarte pruik op te zetten.
Een speld vind je op een speldenkussen ook niet meer terug
anneliez
13 jaar geleden
als je hier meer van wil weten moet je bij google of youtube eens zoeken op "cloacking device"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is al speciaal soort mantel uitgevonden dat dingen eronder onzichtbaar maakt.
De onderzoekers van Monty Python zijn hier jaren mee bezig geweest.
Het is ze alleen nog niet gelukt om de mantel zelf onzichtbaar te maken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan jezelf smurfblauw verven, en dan voor de kaart van het journaal gaan staan.