Omdat je dan oneindig zwaar zou zijn en je daarvoor een oneindige energie nodig hebt. En zoveel energie is er niet. Dus je zou er wel heel dicht in de buurt kunnen komen (theoretisch dan), je bent dan enorm zwaar en hebt al heel veel energie verbruikt, maar de snelheid van het licht zelf kun je niet bereiken.
Massaloze deeltjes kunnen die snelheid overigens weer wel bereiken, maar omdat ze geen massa hebben is er ook geen energie voor nodig. Massaloze deeltjes zijn bijvoorbeeld fotonen, en laat dat nou het het deeltje zijn dat licht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha thx:)