Nederland wil CO2 onder de grond stoppen, Ik gooi sparood met CO2 in mijn aquarium Wat is nou het verschil

De CO2 in mijn aquarium lijkt mij andere CO2 als dat ze onder de grond willen stoppen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom sparood in het aquarium?

Antwoorden (2)

De C02 die je in het aquarium gooit staat nog indirect in verbinding met de buitenlucht en zal weer vrijkomen. Als er C02 in de grond wordt gestopt is die verbinding met de buitenlucht er niet meer. Op die manier kan er dus C02 weggezet worden, zonder dat we er meer last van hebben, al denken de critici hier weer anders over. Zij vrezen toch problemen op de langere termijn.
13 jaar geleden
wij hebben thuis een hele co2 installatie voor het aquarium en het zorgt er voor dat de algen groei binnen de perken blijft alleen op zee wil de dat niet omdat algen een hele grote voorziening is van voedsel en daar leven de vissen van. maar het in de zee bodem pompen is geen probleem want dat gas zit daar al 300.000.000 jaar dus dat is een goede plek om gas vast te houden en als het een beetje lekt dat maakt niet uit dan doen de planten in zee het wat beter.