hoeveel graden wordt een kleine pit van het gasfornuis als het voluit brandt?

Graag zou ik wat meer willen weten over hoeveel warmte een gasfornuis geeft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.4K

Het beste antwoord

De temperatuur van de blauwe gasvlam is flink hoog, veel meer dan 2000 graden Celsius.
Het vermogen van een kleine pit ligt tussen de 1000 en de 1500 Watt aan energie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Toch kun je er geen ijzer mee smelten maar dat komt omdat er te snel warmte weglekt, er stelt zich dan een evenwicht in als je een schroevendraaier verwarmt die rond de 500-700 graden ligt (roodgloeiend).
Zou de vlam VEEl groter zijn dan zou een veel hogere temperatuur haalbaar zijn, ofschoon de vlam dan zelf niet heter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet de temperatuur maar de geleverde energie is maatgevend voor de hoeveelheid warmte.
Staat als het goed is in de handleiding. In de mijne per (3 soorten) brander in Kw. en in Kcal/h, zowel voluit en als bij kleinstelling, alsmede het gasverbruik in kubieke meters per uur.
Als je geen handleiding hebt, kun je die vaak op internet vinden.