Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is dit mogelijk?

http://www.ongein.nl/video-water-truuk-13340.aspx

Toegevoegd na 7 minuten:
het is niet dat ik echt dacht dat dit kon cq geprobeerd heb, maar ik wilde alleen zeker weten dat dit (on)mogelijk is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
533

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is onmogelijk!
Water zoekt direct het laagste punt, ook al is het in beweging. En de centrifugale kracht werkt alleen als water ergens in zit.

Die grapjassen laten je lekker klungelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja. Alleen met geavanceerde videotrucage, die hier dan ook is toegepast.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha+1
het is net zo mogelijk als dit fimpje http://www.ongein.nl/video-een-levensechte-escher-13330.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelf geprobeerd en het is echt gelukt vraag me niet hoe want ben niet echt goed in zulke dingen maar ja het lukt wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grootste hoeveelheid water die onder "normale" omstandigheden bij elkaar blijft in een min of meer bolle vorm op een glad oppervlak is een flinke druppel.'Eén druppel kan als een halve bol op tafel liggen.

Laat je daar voorzichtig nog een druppel opvallen wint de zwaartekracht het van de oppervlaktespanning en vloeit het geheel uit tot een dun laagje.

De hoeveelheid water in de vorm als op het filmpje is fysisch echt onmogelijk
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Dit kan alleen als er een bindmiddel aan het water is toegevoegd.
Dat het door aanraken direct vloeibaar zou worden is danechter klink klare onzin.
Misschien dat de beantwoorder die aangeeft dat het hem/haar wel gelukt is, te diep in het glaasje gekeken heeft.
Dat de oppervlaktespanning het water wel bij elkaar zou houden geldt niet voor zo een hoeveelheid en ook de vorm die het water aan zou nemen zou niet de vorm van het glas hebben.
Zelf denk ik dat de persoon -naast een videotrucage.
Wel het glas water deels heeft laten bevriezen zodat de buitenkant van het water in het glas bevroren was.
DAN zou je wel door aanraken het ijs kunnen breken.
Wat mij opviel was dat er een rimpeling in het water zat
toen het uit het glas was, wat de bevriezingstheorie omver haalt.
Het is wel een kunststukje als truc.
In ieder geval zeer vermakelijk.
Ik geef je een plus voor je vraag omdat je met een heel leuk gebeuren komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding