Hoe heet dit ding voor scheikunde?

Ik wil graag weten wat een soort houder met 4 of 3 poten heeft en er zit gaas op en je kunt er een maatbeker op zetten en dan de brander er onder doen en dan kookt het water, hoe heet dat ding?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

Ik denk dat je een zogenaamde driepoot bedoelt (een ring op 3 pootjes).
Het gaas kan je er los bovenop leggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een driepoot met een gaasje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoiets heet een driepoot. Bij ons op school wordt zoiets een vierpoot genoemd omdat ze bij ons 4 poten hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Betere benaming klinkt mij "een statief", is dat nu met 3 of 4 poten. In dit geval past een bunsenbrander er perfect onder en een metalen gaas erop geeft de mogelijkheid om te verwarmen recipiënten te plaatsen.