kan iemand me helpen!!!

ik wil lak van een motorkap afhalen zonder te schuren weet iemand of er een zuur is die ik er op kan doen en dat het oplost en of en waar ik dat particulier kan kopen ik hoop dat iemand me kan helpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

ja hoor, verfafbijt heet dat spul en kan je kopen in elke bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een plamuurmes kom je al een eind, of neem een beitel? Beetje loog (natriumhydroxide werkt ook, er op smeren en laten in trekken. Succes gegarandeerd!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jullie hebben beide gelijk.
Een goede verfafbijt erop smeren. Verkrijgbaar bij de doe het zelfzaak. In een dikke kwaststreep aanbrengen en niet meer aanzitten, want er vormt zich nl. een vlies over het product waardoor deze beter zijn werk doet. 10 minuten in laten trekken en dan met een plamuurmes de verf eraf schrapen. Dit zovaak herhalen totat alle lak verwijdert is.
Nadat alles blank is, naspoelen met een spons en water, goed uitlaten drogen en dan ontvetten en primeren.
Wel een bril opzetten en handschoenen aan en niet roken erbij. De dampen van afbeitmiddel en rook of vuur gaan niet goed samen en vormen een giftige damp.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan uit de vraag niet afleiden of je de autolak er af wilt halen of dat er per ongeluk lak op is gekomen wat je eraf wilt halen.
In het eerste geval voldoen beide eergder gegeven antwoorden.
Is er andere lak op gekomen die je zonder de oorspronkelijke laklaag wilt verwijderen dan kan dat met een mengsel van 3 delen aceton en 1 deel wasbenzine.
Hiermee kun je ook graffiti en acrylaatspuitlak van je auto afhalen zonder de oorspronkelijke lak veel geweld aan te doen.
Wel snel werken en zoveel mogelijk alleen de lak zelf behandelen anders gaat alsnog de autolak zelf eraan.