Afhankelijk van het zwaartepunt, geeft iedere weegschaal wat meer of minder dan de helft van het totaal gewicht aan. De som van beide weegschalen zal gelijk zijn aan het totaalgewicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je 2 digtale hebt geven ze waarschijnlijk error aan maar als je er 2 hebt met zo n wiel {waar de gewichten opstaan} dan geven die gewoon het aantal kilo s aan dat ze op dat moment wegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ongeveer de helft, je gewicht word dan verdeeld, als je in iedergeval in evenwicht blijft staan, maar als je het echt wilt weten stel ik voor om naar een winkel te gaan en het daar uit te proberen, je zult zien dat je gewicht verdeeld zal worden, en precies de helft zal het niet zijn maar ongeveer zal het wel kloppen, wel zak de uitkomst van bijde de weegschalen bij elkaar opgeteld jou gewicht zijn. Maar met dit soort practische proefjes moet je nooit op 100grammen gaan rekenen maar op kilos ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
zak=zal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou verwachten dat beide weegschalen de helft van je totale gewicht aan geven, maar dat krijg je niet voor elkaar. Het is ontzettend moeilijk, misschien wel onmogelijk, je gewicht voor een bepaalde tijd over twee benen (voeten) gelijk te verdelen. Daarnaast zijn de twee lichaamshelften niet even zwaar, omdat de organen niet symmetrisch verdeeld zitten en je armen en benen ook niet even zwaar wegen. Dit tengevolge van verschillende ontwikkeling van je spieren. Als je rechtshandig bent is je rechter arm zwaarder omdat je die meer gebruikt.

Ook al geven de weegschalen verschillende gewichten aan, als je even een tijdje probeert stil te staan zal de som van beide gewicht gelijk zijn aan je totaalgewicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een sprekende hebt, zal die zeggen: u blazert de zaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een grappige vraag!

Ben het gelijk gaan proberen, zodat ik een juist antwoord kan geven. Wist het zelf niet, maar verwachtte dat je het totaal van je gewicht wel zult krijgen.

Tweede weegschaal ergens uit een kast opgediept. Die heeft destijds plaats moeten maken voor een digitale.
Maar dat is dus niet zo, dat ik in totaal mijn eigen gewicht zie. . Ik ben in totaal wat lichter dan mijn echte gewicht (?). Geweldig om eens een lichter gewicht op de diplays te zien verschijnen :)....
Bijzonder....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zullen ongeveer de helft aangeven van je totale lichaamsgewicht. Afhankelijk van waar je zwaartepunt licht. Hoe meer die naar 1 weegschaal staat, hoe hoger het gewicht daar wordt. Zijn het eigenlijk gewone of digitale weegschalen? Digitale weegschalen zullen waarschijnlijk 'error' zeggen.
Ik heb het zelf geprobeerd en grappig genoeg kwam er bij mij juist uit dat ik zwaarder ben (opgeteld).
Het is dus niet echt nauwkeurig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beide het zelfde