Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Aansteker kapot, hoe is dit te maken?

Aangezien dit een gewone standaard sigaretten/watdanook aansteker is, lijkt het niet erg interessant.
Maar ik ben erg benieuwd naar de oorzaak!

Aansteker was opgevoerd geweest, dit werkte gewoon goed, later is hij weer ge''downgrade'' omdat dingen aansteken met een 20 cm hoge vlam niet zo makkelijk gaat:)

Hij vonkt ook, zéér goed zelfs, je kunt de vonk duidelijk zien.

Het gas hoor je ook stromen en dit is ook te ruiken..

Hoe kan het dan dat hij toch geen vlam geeft?

Iemand idee / oplossing?

Groetjes:)

Toegevoegd na 28 minuten:
Kan wel een nieuwe kopen, maar ik interesseer me ook wel in de oorzaak..

Toegevoegd na 23 uur:
Aangezien het een goedkope was, en ik hem niet meer gebruikte.
Heb ik dat gasregelaartje (draaiknopje) zo ver opengedraaid dat het een ware vlammenwerper was ( deed beetje denken aan zo'n turbo aansteker).

Hierdoor bleef de flam op de aansteker ookal was ie uit.. dus toen maar onder kraan gehouden en daarna gelijk prullenbak in:")

Binnenkort komt er wel een goede gasaansteker lijkt mij, haha.

Bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

blijkbaar is hij niet genoeg gedowngrade maar misschien juist te veel geupgrade dan spuit het gas zo hard dat de vonkjes gewoon uitgeblazen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nieuw vuursteentje erin misschien....
en als het het een wegwerp aansteker is ...zou ik hem wegwerpen, want t kan ook gevaarlijk zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat het vuursteentje scheef zit of zoiets, waardoor de vonken niet dicht genoeg bij het gas komen,

soms weigert een aansteker ook als hij "te hoog" staat, dan is er een teveel aan iets waardoor het ook niet vlamt. Of hij staat nu toch te laag waardoor er wel toevoer is, maar niet genoeg.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
weer eens een min zonder uitleg waarom, als ik iets fout zegt, wil ik toch wel graag weten wat dat is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
c+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch compensatie plus:)
de vlam wordt te heet en dan smelten er onderdeeltjes van je aansteker. Daardoor functioneert hij niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het boutje waarlangs het gas uitstroomt wat in te draaien, hiermee reduceer je de hoeveelheid gas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding