De oplossing van die stof levertje een zwak zuur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je ammoniumchloride in water oplost,dan ontstaat er ammonium ionen en chloride ionen,ammonium (NH4) op zich is een zwak zuur dat verder kan degeneren
tot NH3 omdat NH4 een H+ ion afsplitst en NH3 is een sterke base
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ammoniak is gelukkig een zwakke base, geen sterke! Een sterke base zou nooit een zwak zuur (zoals je zelf zegt dat ammonium is) als geconjugeerd zuur kunnen hebben.