wij hebben thomas de trein treintjes met magneten

Deze hebben magneten die aan beide kanten elkaar aantrekken.
Hoe kan dat? Waarom niet noord aan zuid en andersom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Deze verbindingen zijn hol. Het eigenlijke magneetje zit in een omhulsel en kan daarin ronddraaien. Zo draait hij vanzelf naar de goede kant als er een ander magneetje in de buurt komt.
Plaatje bij antwoord
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze zullen ongetwijfeld om en om met de noord-zuidpool aan elkaar hangen. Probeer ze maar eens ´verkeerd om´te koppelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkeerd om koppelen gaat prima, vandaar ook mijn vraag, wij hebben ook houten treintjes die dus wel op 1 manier kunnen, maar die kunnen dus wel op 2 manieren aan de thomas treintjes.
zoals ik je vraag begrijp heb je het nu over twee verschillende magneten op elk treindeel (één aan de voorkant en één aan de achterkant)??

in elk magneetje zit een noord en een zuid maar het zou dus kunnen dat trein A 2x de noord naar buiten heeft (en de zuid dus tegen de trein geplakt) en trein B 2x de zuid naar buiten. Als je nog een derde hebt zou DIE in dat geval echt moeten afstoten met óf A óf B
amigo