Dit zou iets als een ijsemmertje moeten zijn die de ijsblokjes koud houdt en waardoor het langer duurt voor ze smelten, neem ik aan. Een ijsemmertje heeft een dubbele wand en door de lucht hiertussen krijg je isolatie en dit isoleert de kou van de ijsblokjes.
Je zou iets kunnen maken in de trant van een ijszak. Je kent ze misschien wel, zo'n geplastificeerde zak die tussen de voering en buitenkant een gellaag heeft die niet bevriest.( zodat hij goed platgedrukt kan worden) Er worden ijsblokjes in gevuld, hij wordt afgeloten en op je voorhoofd o.d. gelegd om te koelen. Bij blessures en hoofdpijn verkoelt hij. Je zou dan een gel moeten hebben die dezelfde hoge soortelijke warmtecapaciteit heeft als water(ijs) wat betekent dat ze
veel warmte kunnen opnemen per massa eenheid.
Ijs heeft een soortelijke warmte van 2060 J (kg.K)

Bij de apotheek hebben ze dit soort gels in een compres.
In de vriezer wordt hij koud, maar blijft soepel en in de magnetron of heet water blijft hij lekker warm. Misschien kun je hier iets mee?
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

koop een piepschuime isolatie doos, daar waar ze ook wel eens eeten in verpakken of organen :)
die isoleeren wel, daarmee kan je je ijsklontjes wel en een dag koud mee houden.
en anders....voeg wat droogijs toe:) dan zeker wel!