De Vanderwaalskrachten zijn altijd aanwezig! Anders dan bij waterstofbruggen waar je H moleculen voor nodig hebt. Hoe groter de molecuul, des te groter de vanderwaalskracht is. Bij apolaire deeltjes is het de enige aantrekkingskracht.
Ik ben vorig jaar geslaagd voor 6VWO met scheikunde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bedoel je dit: zie bron.
Dit is wat ik kon vinden op wikipedia vergelijk maar met de bron vermelding:
Een zout is een chemische verbinding bestaande uit positieve ionen (kationen) en negatieve ionen (anionen), die door de elektrostatische aantrekkingskrachten met elkaar zijn verbonden. Een zout is in vaste aggregatietoestand een kristallijne stof waarin de positieve en negatieve ionen in een kristalrooster zijn gerangschikt