Dmv vacuum of tegendruk in de rioolpijp kan de waterstand soms fluctueren.
Dat ziet men ook wel in toiletten van binnenvaartschepen of woonschepen.
Ivm de zwanenhals of sifon blijft normaal het water in de closetpot op het zelfde niveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk als de leidingen verstopt zitten dan zal het water minder snel wegstromen en is het water hoog. Zijn ze gewoon normaal dan zal het water ook snelde zakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt veroorzaakt door onderdruk in de leiding die de zwanehals (deels) leegzuigt. De oorzaak van die onderdruk kan het wegspoelen van water in een andere afvoer zijn (die in verbinding staat met de toilet), maar kan ook veroorzaakt worden door het doorspoelen van hat water in de toilet zelf, wat zijn eigen vacuum zuigt. Dat laatste kan duiden op een minder goede doorstroming (dus verstopping) of een niet goed aangesloten afvoerleiding.