Als er in een gebied een orkaan uitbreekt, wordt er meteen een naam aan gegeven. (bijv. orkaan anna, betty enz) Waar is dat voor nodig?

Mensen die de naam van een orkaan hebben worden hiermee benadeeld lijkt me

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het werkt de andere kant op.
Ouders, die een naam moeten bedenken voor hun baby, blijken de orkaan-namen te mijden. (The baby names hurrycane effect)
Eind 19e eeuw gaven ze de namen van de naamheiligen van de dag van de orkaan.
Later begon een Australische weerdeskundige de orkanen namen te geven van politici die hij niet mocht.
(Lijkt me wel een goed idee, "Wilders heeft afgelopen nacht veel schade aangericht")
De eerste afspraak werd in de 50-er jaren gemaakt, de namen werden uitgegeven volgens het Amerikaanse fonetische alfabet (Able-Baker-Charlie-etc)
In 1953 stelde het US Weather Bureau voor om meisjesnamen te gaan gebruiken (god weet waarom) en pas in 1973 mochten de jongens ook meedoen.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit wordt gedaan om verschillende orkanen uit elkaar te houden. Ze worden ook genoemd in alfabetische volgorde (de eerste met een A, de tweede met een B, enz.), zodat je hieruit ook snel af kunt leiden hoeveel orkanen er dat jaar geweest zijn.

Hoe je er op komt dat mensen met dezelfde naam hierdoor benadeeld worden is mij echter een compleet raadsel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep +1
Je kunt zo'n ding ook wel KTX503 noemen maar dat bekt niet lekker. Bovendien denk ik dat de meeste mensen het onderscheid tussen een mens en een orkaan nog net de baas kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Maar dan ook net..."
Het ``beestje `´moet een naam hebben.
Maar naamgenoot zijn van verschrikkelijke personen uit de geschiedenis of uit het heden dat is een benadeling.