Welk type brandblusser is nodig voor een brand van elektrische accu's?

Ik heb verschillende elektrische voertuigen (step, Moovway, unicycle, ...) en ik hoor vaak dat die wel eens kunnen ontbranden. Daarom wil ik een blussapparaat in huis halen. Ik heb de indruk dat de CO2-blusser het meest effectief (maar ook het duurst) is. Is een CO2-blusser geschikt voor blussen van brandende accu's?

Antwoorden (1)

Voor het veilig blussen van een elektriciteitsbrand kun je een sproeischuimblusser of een CO²-blusser gebruiken. Sproeischuim is niet elektrisch geleidend en dus veilig voor de gebruiker. Ook in de CO²-blusser zit niet geleidend gas.
jc54
een jaar geleden
Thecis
een jaar geleden
+
Detail over de CO2 (vakdeformatie, sorry) de 2 behoort in subscription ipv superscript.