Nee alles wat je kan blootleggen is nooit je onderbewustzijn... Er kan wel een ontspanning gecreëerd worden waarin er geen angst meer is voor jezelf te laten zien zoals je bent... Dat is geen onderbewustzijn... Dat ben jij zonder terughoudendheid...
Wellicht kom je met hypnose een beetje in de richting...

Onderbewust is met het zien niet meer onderbewust... Onderbewust is verdwenen bij het zien ervan, dat is intrinsiek zo...

Dus nee onmogelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, via hypnose.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop van niet, maar ze komen al aardig in de buurt met het stellen van vragen terwijl je in een mri-scanner ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom hoop je dit niet? Niet nieuwsgierig wat jou persoonlijke, onbewuste drijfveren zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... Het onderbewuste is te complex om dit te onderzoeken... Het menselijke brein is überhaupt te groot om bloot te leggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was maar een grapje ik denk niet dat ik slechter ben dan de gemiddelde mens, maar ja iedereen wil toch wat privicy omtrent zijn zwakheden
ja zeker is dat mogelijk, heb het zelf ook gedaan, en met verrassende gevolgen... kijk hier maar eens
http://www.bcnlp.nl/pages/nlp-coach-het-onderbewustzijn.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, door spiegelstaren kun je al je verborgen en onderbewuste gezichten zien; Woedende, angstige en blije gezichten bv. Ik heb het zelf wel eens gedaan: het is echt bijzonder.

Toegevoegd op 19-05-2009 23:43:51
Nog een heel opmerkelijk feit;

Als je lang de methode van spiegelstaren gebruit , gebeurt er na drie weken plotseling iets vreemds: plotseling zie je geen gezicht meer in de spiegel. De spiegel is leeg, je staart in de leegte. Er is helemaal geen gezicht te zien. Dit is het moment: doe je ogen dicht en ga de ontmoeting aan met het onbewuste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zegt met hypnose. En met heel veel praten op de sofa van een gesprekstherapeut.