Moet een mening altijd logisch zijn?

Zodra ik over iets anders denk dan de ander, maar de ander het er niet mee eens is omdat het niet logisch klinkt voor de ander.. Is dit terecht? Is de ander mij een complete uitleg schuldig of is het gewoon mijn mening. Ik neem aan dat wat voor mij logisch is of klinkt, het voor de ander niet perse logisch hoeft te klinken. Ik krijg hierdoor altijd problemen met mijn partner omdat hij vindt dat ik niet logisch nadenk over bepaaalde dingen of over mijn mening.. iemand?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een mening kan ook gebaseerd zijn op zoiets als een gevoel. Of soms een andere inschatting van de mogelijkheden. B.v. wanneer jij moedig bent aangelegd, dan kun jij een heel andere mening hebben dan een echte angsthaas. Echter wanneer jij een ander van jouw mening wil overtuigen dan deelt die niet per-sé jouw gevoelens en ook kan hij/zij zaken anders inschatten. Dán zul je je mening met argumenten moeten onderbouwen en die moeten logisch zijn voor de ander, wil het die ander kunnen overtuigen. (Dat geldt overigens ook andersom. Jij laat je ook niet overtuigen van de mening van de ander wanneer er voor jou geen logische argumenten zijn.) Kom je er samen niet uit, dan kun je ook simpel concluderen dat je een verschil van mening hebt. Dat kan toch ?!?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100