waarom zeggen mensen: "je hebt altijd een keuze". als het geboren worden geen keuze is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

'Elke seconde kan je opnieuw geboren worden.Elke seconde kan er een nieuw begin zijn.Het is een keuze.Jouw keuze.' Clearwater.

Geboren worden en sterven zijnbeide geen keuzes. Verder zijn er nog wel een aantal dingen waarin je zelf weinig tot geen invloed over hebt. Maar verder heb je in de rest van je leven vrijwel altijd zelf de keuze. Vat het dus niet te zwart/wit op.

Vanaf het moment dat je voor jezelf kunt zorgen, dus op eigen benen kunt staan heb je altijd een keuze. Het is helaas voor weinig mensen weggelegd om de guts en lef te hebben om ook totaal andere keuzes te maken dan wat je gewend bent.

Je hebt altijd een keuze als je in staat bent om die keuze te maken. Ik heb nog nooit van een baby gehoord, die besloten heeft om maar te blijven zitten waar die zat.

net zoals geboren worden geen keuze is, heb je niets te kiezen in het leven. jij bent niet degene die bepaalt hoe hard je haar groeit, of je hart klopt of niet, hoe lang je wordt, wanneer je in slaap valt en wanneer je wakker wordt. het lijkt wel of we kunnen kiezen in het leven, maar dat s niet zo. als je weet wat goed is om te doen, dan doe je dat, daar heb je geen keuze in. als je weet wat stom is om te doen, of verkeerd, dan doe je dat niet, ook daar heb je geen keuze in. mensen die zeggen dat je een keuze hebt, terwijl het inet zo is, zijn onwetend. daarom zeggen ze dat.

Uiteindelijk neem je vaak een beslissing omdat het zo hoort, of omdat je dat nu eenmaal meer gewend bent. Maar het is heel goed om je altijd te realiseren waarom je iets doet, en dat het niet moest, maar dat het je beter leek. Het leeft lekkerder met een gevoel van vrijheid dan met het gevoel in een dwangbuis te zitten. Al zal ik nooit, of zelden uit de band springen, ik zou het kunnen doen. Ik kan zeggen: mensen, val allemaal dood, want ik ga de andere kant op. Maar ik kies ervoor om het niet te doen, om het beste te doen om te kunnen voortleven met de mensen van wie ik hou.

Geboren worden is ook een keuze maar dan van diegenen die je hebben verwekt. Er is geen ontkomen aan oorzaak-gevolg en jouw eigen verantwoordelijkheid. Daarbij is een / de sprituele opvatting dat je wel degelijk dit specifieke leven hebt gekozen om voor jou specifieke zaken te leren. "Je kiest je ouders en je kiest je levensopdrachten". Heb jij moeite met de eigen verantwoordelijkheid? Dat kan dan heel vervelend zijn, maar je ontkomt er niet aan en ikzelf vind dat een goed ding. Je kunt nog zoveel bedenken om een bepaalde kwestie heen, maar jij hebt inderdaad de keuze binnen je mogelijkheden.

Wie zegt dat geboren worden geen keuze is? We hebben er geen herinnering aan, maar ik denk dat je wel degelijk kiest of, wanneer en bij wie je geboren wordt. Je kiest daarmee de juiste omstandigheden die horen bij de les die je in dat leven moet gaan leren.

Je hebt een beperkte keuze want je leven stroomt alleen in een richting. Je kan kiezen om steeds tegen de stroom te zwemmen of je kan kiezen om relax mee te gaan drijven. De vraagen of je kan kiezen in welke rivier je wordt gegooid, wie je gaat eruit vissen en hoe, zijn "tegen de stroom" vraagen. Tegen de stroom zwemmen is niet slecht, alleen moeilijker.

Uit de zin "Je hebt altijd een keuze", moet je het woord altijd een andere betekenis geven. Of je zou het woord uit deze zin weg moeten laten. Dit wordt ook niet gezegd tegen baby's, peuters, kleuters of kleine kinderen. Dit wordt gezegd tegen kinderen / mensen waarvan je kunt verwachten dat ze (verstandig) kunnen nadenken over meerdere opties. Voorbeelden: Ik heb morgen een proefwerk Engels, en ik sta een 5, maar ik ben uitgenodigd om mee te gaan naar een geweldig feest. "Tja, je hebt altijd een keuze.........." Ik kan een hele leuke nieuwe baan krijgen, maar het is een jaarcontract, en ik heb net een nieuwe hypotheek afgesloten. "Je hebt altijd een keuze..."" Eigenlijk is het gewoon zo dat alles wat je doet of zegt waar over nagedacht is een keus is. Je kiest 's ochtends welke kleren je aantrekt, je kiest wat je op je brood eet, je kiest wat je wanneer je tegen wie zegt en waarom. Nee, je kunt niet altijd je eigen keuzes maken, sommigen worden voor je gemaakt. Daarom is deze uitdrukking dus niet bedoeld als een soort levensmotto dat altijd en overal geldt.

Hoewel het geboren worden inderdaad geen keuze is, kun je die gebeurtenis nog ongedaan maken. Dat is wel een belangrijke keuze. Als je daarover denkt, kun je beter eerst eens gaan praten met iemand. Niet leven betekent dat je geen verdriet meer hebt, maar ook dat je geen plezier meer kunt hebben. Hoeveel verdriet je hebt van situaties of gebeurtenissen kan bijgestuurd worden met medicatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100