Wat is de overeenkomst tussen Kant en Aristoteles?

Voor een verslag moet ik de overeenkomst tussen Kant en Aristoteles weten, kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Filosofie
2.6K

Antwoorden (1)

Volgens Kant impliceert deugd de wil om het recht te respecteren
Aristoteles zei ongeveer hetzelfde:  de algemene deugd, of de deugd bij uitstek, is zich aan de wet te houden en te doen wat men behoort te doen.
Beiden vonden Rechtvaardigheid en verantwoordelijkheid de hoogste deugd
Zij filosofeerden allebei over
de deugdethiek, de leer van goed en kwaad, de mens staat centraal
de plichtethiek: de norm staat centraal
de gevolgenethiek, de handeling staat centraal