Hoe zou je onderstaand het best kunnen vertalen naar het Nederlands?

The aim of art is to represent not the outward appearance of things, but their inward significance.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie

Antwoorden (9)

Het doel van de kunst is niet de uitwendige verschijning van de dingen te laten zien, maar hun innerlijke importantie....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
AWM
14 jaar geleden
Nee, uitwendige verschijning is heel lelijk Nederlands. Eigenlijk geen Nederlands.
Het doel van de kunst is niet om het uiterlijk van dingen weer te geven, maar hun innerlijke betekenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de vertaling goed, maar het blijft toch geneuzel....
"Innerlijke betekenis", is toch verwijzen naar dingen die je niet kunt benoemen...
Dat is overigens geen verwijt aan gootje08, hoor, integendeel.
De bedoeling van kunst is niet buitenkant van dingen te laten zien, maar de betekenis erachter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het doel van kunst
is de representatie
van niet de buitenkant van de dingen
maar wat hun eigenlijke belangrijkheid is
die ertoe doet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doel van kunst voorstelt niet de uiterlijke verschijning van dingen, maar hun innerlijke belang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doel van kunst is te vertegenwoordigen niet het uiterlijk van dingen, maar hun innerlijke betekenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de kunst is de vorm het middel om de wezenlijke kerngedachte uit te drukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doel van kunst is de betekenis achter de vorm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doel van kunst is niet om te laten zien hoe dingen eruit zien maar met welke gedachtes ze tot stand zijn gekomen.

Variatie: het doel van kunst is niet om te laten zien hoe dingen aan jou verschijnen, maar uit welke gedachtes ze zijn opgebouwd.

Variatie: het doel van kunst is niet hoe jij de dingen ziet, maar hoe je ze ervaart.