Wat is de juiste benaming voor de zegswijze/spreuken die Herman Van Rompuy gebruikt ?

De soort spreuken ... korte filosoferingen, hebben een bepaalde naam en komt uit de Japanse terminologie denk ik

14 jaar geleden
in: Filosofie

Het beste antwoord

In de Engelstalige media kreeg Van Rompuy de bijnamen Haiku Herman, en haiku prime minister. Deze bijnamen kreeg hij omdat hij als hobby graag haiku's schrijft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

haikoes : kort gedichten met een zeer specifieke rijmvorm