Opportunisten. Een voorbeeld : in tijden van voorspoed heb je honderd kennissen die vrienden willen zijn, terwijl je ze nooit gezien hebt als het veel minder goed ging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, da's vaak zo. Valse vrienden, he.
Dat mag ik niet zeggen van mijn baas, daar heb ik nou juist een verklaring voor moeten ondertekenen. Dat maakt mij argwanend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen die alleen uit hoofde van zijn beroep een verhaal houdt.

Het spreekwoord zegt; Als de vos de passie preekt; boer pas op je kippen.

Toegevoegd op 31-05-2009 02:08:59
Nog een spreekwoord; Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die mij niet in de ogen kan kijken, die heeft vaak wat te verbergen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet. Ik kijk wel 2 keer uit, voordat ik op een link klik en/of mijn gegevens doorgeef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de ander die mij ergwanend gemaakt heeft... De ander had mij gewaarschuwd in het verleden en ik was zo braaf om dat te geloven... Nu zit ik ermee want nu is de aanleiding er niet meer, maar nu geloof ik het nog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig, mijn intuitie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Prana...

Met als extra aanvulling dat mensen die consequent om de waarheid heen blijven draaien en dus de daadwerkelijke feiten niet onder ogen willen zien. Juist die mensen zijn die mij argwanend maken. Dit zijn overigens ook de mensen die ik tot/als vage bekenden beschouw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand altijd volkomen transparant is en normaal doet.

Mensen die altijd koel blijven hebben mijns inziens een 'beveiling' op hun emoties. Ze worden hierdoor onpeilbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iets te mooi is om waar te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij veel reclames voor mobieltjes staat: "Gratis"
Dan denk ik, ja, ja: Wat is ook alweer de looptijd van het abonnement wat je moet BETALEN.
Daar word ik argwanend van.
Sowieso van alle aanbiedingen die to good to be true
zijn. Er zit altijd een addertje ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een onsamenhangend verhaal, gecombineerd met een houding waarbij je af kunt lezen dat de spreker zich niet op zijn gemak voelt. Vaak zie je dat doordat hij/zij je niet recht in je ogen kan aankijken. Die combi maakt me argwanend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Er zijn geen gevaarlijke stoffen vrij gekomen' terwijl ik toch duidelijk een donkergroene rook wolk voorbij zie komen.

Er worden in Nederland teveel dingen in de doofpot gestopt. En dat maakt mij argwanend.