"De filosofie of wijsbegeerte is de oudste theoretische discipline (5de eeuw vóór Christus) die het verlangen en het streven uitdrukt naar kennis en wijsheid. In het Grieks is het woord filosofia (Grieks: φιλοσοφία) een samenstelling van de woorden voor liefde (φιλω=ik houd van, φιλειν = houden van, φιλος = vriend, φιλια = vriendschap) en voor wijsheid (σοφία = wijsheid). Een beoefenaar van filosofie wordt een filosoof of wijsgeer genoemd. De term raakte in het oude Griekenland in gebruik om de pretenties te relativeren van hen die zichzelf "wijzen" noemden. Ook werd zo benadrukt dat wijsheid asymptotisch toeneemt: het einddoel kan volgens die wat meer ingetogen en bescheiden gedachtegang niet worden bereikt, maar wel worden nagestreefd, en niet worden bezeten, doch enkel worden bemind."

Er is dus geen einde. Het zal altijd een streven naar blijven. En een 'eind'conclusie zal er derhalve ook niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

hij maakt een schema van de informatie die hij heeft en als dat schema compleet lijkt te zijn.
maakt hij er een conclusie uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wittgenstein trok zijn conclusie in de tractatus door te zeggen: waarover men niet spreken kan moet men zwijgen.
Later is hij er toch weer op doorgegaan en zette hij met de introductie van 'taalspelen' de deur weer wagenwijd open.
Het houdt nooit op.