Zijn er vragen die nooit beantwoord kunnen worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk, en daar wil ik niemand mee voor het hoofd stoten, dat we nooit zullen weten of er daadwerkelijk een god bestaat.

Ik denk dat we er als levende mens nooit achter zullen komen of het hiernamaals echt bestaat.

Die zijn er idd. en dat is maar goed ook,want dat geeft mensen de motivatie om er toch te proberen achter te komen! Daarbij ontdekken ze dan toch weer antwoorden op andere min of meer belangrijke vragen.

Ik denk dat er inderdaad vragen bestaan die nooit een bevredigend antwoord zullen krijgen ( of voorlopig nog niet) Een van die vragen is voor mij Waarom bestaat er geweld dood ziekte en verderf op de wereld

zonder twijfel, ja

Ja, de vragen waar geen antwoord op bestaat. Oftewel: Filosofische vragen: Waarom bestaat de mens?. Je kan er wel antwoord op geven, maar er bestaat geen uitsluitsel of het antwoord goed is.

Niet om flauw te doen, maar iedere vraag kan worden beantwoord met: "Ik weet het niet". En da's misschien in veel gevallen een beter antwoord dan ten koste van alles vasthouden aan ontoereikende of partijdige verklaringen.

Ik denk dat elke vraag ooit beantwoord kan worden. Of het antwoord zinvol is hangt af van het antwoord en van de interpretatie van de ontvanger. De wetenschap staat, in de geschiedenis van de mensheid, nog maar in de kinderschoenen. Hoe lang hebben we computers als hulpmiddel van onderzoek? De grenzen van kennis zijn nog lang niet bereikt en zullen ooit bereikt worden, mits de mensheid zolang bestaat.

Uiteindelijk zal elke vraag kunnen beantwoord worden.Vele waarom-vragen kunnen beantwoord worden door de evolutietheorie van Darwin.Ik denk echter dat de vaak simpele maar toch mooie redenen voor velen niet genoeg houvast bieden en dat er daarom gezocht wordt naar antwoorden die in het metafysische vlak liggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100