Ik denk, en daar wil ik niemand mee voor het hoofd stoten, dat we nooit zullen weten of er daadwerkelijk een god bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk dat we er als levende mens nooit achter zullen komen of het hiernamaals echt bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn er idd. en dat is maar goed ook,want dat geeft mensen de motivatie om er toch te proberen achter te komen!
Daarbij ontdekken ze dan toch weer antwoorden op andere min of meer belangrijke vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er inderdaad vragen bestaan die nooit een bevredigend antwoord zullen krijgen ( of voorlopig nog niet)

Een van die vragen is voor mij
Waarom bestaat er geweld dood ziekte en verderf op de wereld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, prima antwoord hoor, dat minnetje slaat nergens op
zonder twijfel, ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de vragen waar geen antwoord op bestaat. Oftewel: Filosofische vragen: Waarom bestaat de mens?.
Je kan er wel antwoord op geven, maar er bestaat geen uitsluitsel of het antwoord goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sory, maar dat slaat nergens op. Een filosofische vraag is zeker wel te beantwoorden. Want voor deze vraag geld het zelfde als voor alle andere vragen (dus ook welk nummer komt na 10?) dat het antwoord slechts dat is wat het best geargumenteerd is. Jij maakt per definitie onderscheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Essierulez ik begrijp jouw antwoord wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op Filosofische vragen kan je wel antwoord geven, maar er ZIJN geen antwoorden op. Dit omdat iedereen er een eigen mening over heeft. Bijvoorbeeld: Bestaat god, Is er leven na de dood.
Voor veel dingen zijn afspraken gemaakt over wat er 'klopt'. Zodat als jij bijvoorbeeld vraagt: Welke kleur heeft gras, je niet 12 verschillende antwoorden krijgt.
Niet om flauw te doen, maar iedere vraag kan worden beantwoord met: "Ik weet het niet".
En da's misschien in veel gevallen een beter antwoord dan ten koste van alles vasthouden aan ontoereikende of partijdige verklaringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat elke vraag ooit beantwoord kan worden.
Of het antwoord zinvol is hangt af van het antwoord en van de interpretatie van de ontvanger.

De wetenschap staat, in de geschiedenis van de mensheid, nog maar in de kinderschoenen. Hoe lang hebben we computers als hulpmiddel van onderzoek? De grenzen van kennis zijn nog lang niet bereikt en zullen ooit bereikt worden, mits de mensheid zolang bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijk zal elke vraag kunnen beantwoord worden.Vele waarom-vragen kunnen beantwoord worden door de evolutietheorie van Darwin.Ik denk echter dat de vaak simpele maar toch mooie redenen voor velen niet genoeg houvast bieden en dat er daarom gezocht wordt naar antwoorden die in het metafysische vlak liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja want wat was er eerder een kip of een ei
hoe is er een dier ontstaan