Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan de aarde zonder de mens ook nog doorblijven bestaan?

Ik wil graag weten of de aarde zonder de mens ook nog dor kan blijven bestaan. Hebben andere levende organisme de mens nodig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Filosofie
1.1K
ItisILeClerc
10 jaar geleden
de aarde heeft geen enkel levend organisme nodig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie zou het moeten vertellen( en aan wìe ?), als er géén mens meer is ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De aarde zal gewoon blijven draaien en licht en donker zullen elkaar blijven opvolgen.

Maar alles wat nu in cultuur gebracht is, zal zonder menselijk ingrijpen terugvallen in een staat van chaos. Wat voorbeelden: als de dijken niet meer worden onderhouden, zullen op zeker moment grote delen land onder water komen staan. Gebouwen die niet worden onderhouden, vallen ten prooi aan weer en wind en zullen op zeker moment teniet gaan. Dat geldt in feite voor alles wat door menselijke kennis en kunde tot stand gekomen is.

De aarde is nu juist geschapen en aan ons, mensen, achtergelaten om haar als een goed rentmeester te beheren.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Aparte visie maar zonder mens blijft de aarde gewoon door draaien als of wij er nooit geweest zijn.

Andere antwoorden (3)

Ja de aarde heeft geen mensen nodig dat heeft de aarden miljoenen jaren voor dat er mensen waren wel bewezen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ja de aarde bestond er ook al voor de mens bestond. Wellicht zullen er wat organismen ook uitsterven. Maar het uitsterven van een dier organisme of de mens heeft in ieder geval geen invloed op het doorbestaan van de aarde.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben toch benieuwd welk dier uitsterft omdat wij er niet meer zijn? Ik kom niet verder dan huisdieren?
Antoni
10 jaar geleden
In ieder geval ook de dieren die nu ook alleen maar in dierentuinen voorkomen en alleen daar nakomelingen krijgen, lijkt mij zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Boerderijdieren, en die luie vogels die teren op de weggegooide patat.
Geloofsvraag is dit. Als je gelooft in God kan de aarde niet zonder de mens bestaan, puur om de belofte die God maakt aan mensen. Biologisch gezien natuurlijk wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding