Heeft God ook dinosauriërs gemaakt?

Ik denk dat deze vraag vooral voor christenen is.
Ik heb in geen een bijbel of tekening een dinosauriër gezien..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gv

Antwoorden (10)

Nee hoor die waren al uitgestorven toen de wereld geschapen werd 4004 jaar geleden...

Toegevoegd na 8 minuten:
God heeft niets gemaakt en God bestaat niet... Klopt helemaal... We hebben sinds de zesde dag niets meer van God vernomen...

Toegevoegd na 15 minuten:
De zevende dag rustte hij, maar waar en hoe dat weten we dan weer niet...

Ik kan niet meer reageren met een reactie, dus doe ik maar even zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, lol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:P Maar dit bewijst toch dat God en alles niet bestaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat valt niet te bewijzen, das de grap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ha. Er zit trouwens wel ene kern van waarheid in. De bijbel is een boek die in weze niet het ontstaan van de wereld wetenschappelijk beschrijft, maar een verhaal is van mensen door mensen geschreven. En die waren er pas ná de dinosauriers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met 6e dag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ didactiek,
als jij zegt dat de bijbel ontstaan is nadat er dinosauriërs waren.
Waarom moest God dan de wereld nog maken in 6 dagen tijd?
Er was toen nog echt iets waar die beesten konden leven.
Beetje vaag:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is voor mij heel aannemelijk dat de bijbel niet door dinosauriers is beschreven. Misschien is het vak Theologie voor je interessant Juda. Het scheppingsverhaal in de bijbel wordt door veel theologen gezien als een soort gedicht / verhaal dat God plaats als schepper van de wereld. Het aantal dagen in dat verhaal is symbolisch, evenals de wijze waarop. Mocht jouw waarheid anders zijn dan de mijne, dan respecteer ik dat natuurlijk. Wikipedia formuleert het als volgt: "De meerderheid van de exegeten en historici beschouwen het verhaal van de scheppingsweek tegenwoordig als een zuiver theologische tekst die spreekt over de relatie tussen God en de schepping. Binnen die opvatting is de vraag naar de historiciteit, vanuit de tekst gezien, niet de belangrijkste vraag. Mede vanwege wetenschappelijke ontwikkelingen zoals het ontstaan van de evolutietheorie en van geologie en paleontologie is de letterlijke interpretatie minder populair geworden. Desalniettemin kent de letterlijke interpretatie nog steeds een aanzienlijk aantal aanhangers." Ik hoor zelf dus bij de aanhangers van de meerderheid van de exegeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Didactiek
Het lijkt me wel boeiend maar het is universitair niveau dus dat is gewoon TE zwaar voor me;)
Jazeker, maar blijkbaar vond hij ze niet zo goed gelukt, want er heeft er niet eentje de Zondvloed overleefd.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heeft God wel gedaan;)
Alleen denken mensen vaak dat die beesten miljoenen jaren geleden geleefd hebben.
Terwijl als je goed kijkt naar bijvoorbeeld 100 tot 150 jaar terug zie je ook heel veel beesten die op dinosauriërs lijken.

Ik zag op een documentaire bijvoorbeeld een slang van 30 meter bijna;)
Of een beest dat een T-rex was in het klein.
Net zo groot als een hond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was dat niet een Varaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, ik zag een foto van een heel ander beest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en voor de rest.
bedankt voor de -4.
Ik vraag me af waarom niemand ooit mij zegt waarom ik een - krijg.
Ik geef alleen een antwoord wat ik geloof dat waarheid is en dan wordt er zo mee omgegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
god heeft nooit bestaan en is een verzinsel .
daarom reageert er niemand op je omdat er dan weer tegenwoorden komen om aan te tonen dat hij [volgens jou] wel heeft bestaan en daar heeft niemand zin in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verplicht mensen niet dat ze moeten geloven wat ik wil, ik laat alleen zien dat ik het ander zie dan de rest.
Bedankt voor je -1 trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je een volledig onzinnig antwoord geeft mag je van mij ook een - hoor
Zowel de woorden God, christenen en bijbel zijn nogal oneenduidig en subjectief. Ikzelf redeneer als volgt: als er (één) God bestaat, dan heeft die God niet de bijbel geschreven. Dus je moet de bijbel al loskoppelen van de bijbel. Dan blijft over: wat betekent 't begrip God voor jou? Afhankelijk van jouw mening, kan er beter antwoord worden gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet de bijbel loskoppelen van de bijbel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blijkbaar.
Ha, die NintendoNerd;

Dat er in het scheppingsverhaal geen dino's voorkomen heeft een duidelijke reden. Dinosauriërs zijn namelijk des duivels werk. God was daar nogal pissig over, maar hij heeft het eerst een paar duizend jaar aangekeken en uiteindelijk een meteoor naar de aarde gestuurd die het einde van de satanische schepping inluidde. Toen alles weer rustig was op aarde heeft hij in een weekje tijd zijn eigen versie van het Groots Ontwerp alsnog uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bijbel worden slechts weinig dieren bij naam en toenaam genoemd. Er wordt wel gesproken over álle dieren. Dat lijkt me een vrij weids begrip.
Ik zelf ben wel gelovig (een hoop GV-ers weten dat ondertussen wel), maar ik geloof persoonlijk niet dat God de aarde heeft geschapen zoals in de bijbel vermeld staat. Ik ga er vanuit dat het scheppingsverhaal (zoals vele verhalen in de bijbel) een verhaal is om ons een uitleg te geven over de grootheid van God. Dit moeten we niet letterlijk nemen. De mensen wilden destijds aantonen hoe groot God was, en wat is er beter dan hem het maken van hemel en aarde toe te dichten. Voor mij (en vele andere gelovigen die ik ken) is de evolutietheorie ook prima te combineren met het geloof, want als God aan het begin staat van alles (op wat voor manier dan ook) heeft alles zich daarna ook kunnen ontwikkelen. We ontwikkelen ons toch nog steeds?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn christenen die geloven dat hun god dino-botten heeft gecreëerd en in de grond heeft begraven. Ik geloof dat dat dezelfde christenen zijn die geloven dat alle dieren in het Midden-Oosten zijn geschapen, en dat de kangaroes vervolgens met vlotten naar Australië zijn gevaren.

Er zijn ook christenen die iets rationelere verklaringen hebben voor dinosaurusbotten en kangaroes in Australië.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En of God deze heeft geschapen; Gen. 1:21 "En hij schiep de grote zeemonsters en alle soorten levende wezens waarvan het water wemelt en krioelt, en ook alles wat vleugels heeft. En God zag dat het goed was."

Alleen worden de dinosauriërs in de bijbel niet specifiek dinosauriërs genoemd. Maar word de soort naam gebruikt of er word gesproken over draag of zeemonster.

Kijk bijvoorbeeld naar:
Job 3:8 "Vervloek die nacht, bezweerders van de dag,
jullie die het zeemonster Leviatan bedwingen"
Ps. 74:14" Gij hebt de koppen des Leviathans verpletterd; Gij hebt hem tot spijs gegeven aan het volk in dorre plaatsen."
Ps. 104:26 "schepen varen eroverheen,
daar zwemt Leviatan, het zeemonster,
u hebt het gemaakt,
u speelt ermee."
Jes. 14:29 " Verheug u niet, gij gans Palestina! dat de roede die u sloeg, gebroken is; want uit de wortel der slang zal een basilisk voortkomen, en haar vrucht zal een vurige vliegende draak zijn."
Jes. 30:6 "De last der beesten, van het zuiden, naar het land van de angst en van de benauwdheid, van waar de sterke leeuw en de oude leeuw is, de basilisk en de vurige vliegende draak; hun goederen zullen zij voeren op de rug der veulens, en hun schatten op de bulten der kamelen, tot het volk, dat hun geen nut zal doen."
En lees Job 41 maar eens.

Hier zelfs met beschrijving van het dier:
Job 40:10-13 "Zie nu Behémoth, welke Ik gemaakt heb naast u; hij eet hooi, gelijk een rund. Zie toch, zijn kracht is in zijn lendenen, en zijn macht is de navel van zijn buik. Als het hem lust, zijn staart is als een ceder; de zenuwen van zijn schaamte zijn doorvlochten. Zijn beenderen zijn als vast koper; zijn beenderen zijn als ijzeren handbomen."

In de nieuw vertaling word deze Behémoth soms vertaalt als Nijlpaard. Alleen lijkt de staart van een nijlpaard niet erg op een ceder. De staart van een apatosaurus wel (voorheen brontosaurus genaamd) die een grote staart had, leefde van groen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God heeft als eerste dinosauriërs gemaakt. Waarom? Om de energie bronnen te laten ontwikkelen op de aarde. De energie bronnen op dit moment zijn allemaal van dinosauriërs fossielen.
Zie ook link.
http://www.allaboutcreation.org/dutch/dinosaurus-fossielen.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach...
de bijbel is een door mensen geschreven verhalen bundel die voor de premitieve mens als richtlijn gezien werd om het leven te regulieren zodat men elkaar niet altijd naar het leven zou staan,aangezien die mensen nog niet zo ontwikkeeld waren dat ze weet hadden van leven voor de mens,wisten ze niet van dinosauriers en vind je ze ook niet terug in dat boek.