Heeft God ook dinosauriërs gemaakt?

Ik denk dat deze vraag vooral voor christenen is.
Ik heb in geen een bijbel of tekening een dinosauriër gezien..

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee hoor die waren al uitgestorven toen de wereld geschapen werd 4004 jaar geleden... Toegevoegd na 8 minuten: God heeft niets gemaakt en God bestaat niet... Klopt helemaal... We hebben sinds de zesde dag niets meer van God vernomen... Toegevoegd na 15 minuten: De zevende dag rustte hij, maar waar en hoe dat weten we dan weer niet... Ik kan niet meer reageren met een reactie, dus doe ik maar even zo...

Jazeker, maar blijkbaar vond hij ze niet zo goed gelukt, want er heeft er niet eentje de Zondvloed overleefd.....

Ja dat heeft God wel gedaan;) Alleen denken mensen vaak dat die beesten miljoenen jaren geleden geleefd hebben. Terwijl als je goed kijkt naar bijvoorbeeld 100 tot 150 jaar terug zie je ook heel veel beesten die op dinosauriërs lijken. Ik zag op een documentaire bijvoorbeeld een slang van 30 meter bijna;) Of een beest dat een T-rex was in het klein. Net zo groot als een hond

Zowel de woorden God, christenen en bijbel zijn nogal oneenduidig en subjectief. Ikzelf redeneer als volgt: als er (één) God bestaat, dan heeft die God niet de bijbel geschreven. Dus je moet de bijbel al loskoppelen van de bijbel. Dan blijft over: wat betekent 't begrip God voor jou? Afhankelijk van jouw mening, kan er beter antwoord worden gegeven.

Ha, die NintendoNerd; Dat er in het scheppingsverhaal geen dino's voorkomen heeft een duidelijke reden. Dinosauriërs zijn namelijk des duivels werk. God was daar nogal pissig over, maar hij heeft het eerst een paar duizend jaar aangekeken en uiteindelijk een meteoor naar de aarde gestuurd die het einde van de satanische schepping inluidde. Toen alles weer rustig was op aarde heeft hij in een weekje tijd zijn eigen versie van het Groots Ontwerp alsnog uitgevoerd.

In de bijbel worden slechts weinig dieren bij naam en toenaam genoemd. Er wordt wel gesproken over álle dieren. Dat lijkt me een vrij weids begrip. Ik zelf ben wel gelovig (een hoop GV-ers weten dat ondertussen wel), maar ik geloof persoonlijk niet dat God de aarde heeft geschapen zoals in de bijbel vermeld staat. Ik ga er vanuit dat het scheppingsverhaal (zoals vele verhalen in de bijbel) een verhaal is om ons een uitleg te geven over de grootheid van God. Dit moeten we niet letterlijk nemen. De mensen wilden destijds aantonen hoe groot God was, en wat is er beter dan hem het maken van hemel en aarde toe te dichten. Voor mij (en vele andere gelovigen die ik ken) is de evolutietheorie ook prima te combineren met het geloof, want als God aan het begin staat van alles (op wat voor manier dan ook) heeft alles zich daarna ook kunnen ontwikkelen. We ontwikkelen ons toch nog steeds?

Er zijn christenen die geloven dat hun god dino-botten heeft gecreëerd en in de grond heeft begraven. Ik geloof dat dat dezelfde christenen zijn die geloven dat alle dieren in het Midden-Oosten zijn geschapen, en dat de kangaroes vervolgens met vlotten naar Australië zijn gevaren. Er zijn ook christenen die iets rationelere verklaringen hebben voor dinosaurusbotten en kangaroes in Australië.

En of God deze heeft geschapen; Gen. 1:21 "En hij schiep de grote zeemonsters en alle soorten levende wezens waarvan het water wemelt en krioelt, en ook alles wat vleugels heeft. En God zag dat het goed was." Alleen worden de dinosauriërs in de bijbel niet specifiek dinosauriërs genoemd. Maar word de soort naam gebruikt of er word gesproken over draag of zeemonster. Kijk bijvoorbeeld naar: Job 3:8 "Vervloek die nacht, bezweerders van de dag, jullie die het zeemonster Leviatan bedwingen" Ps. 74:14" Gij hebt de koppen des Leviathans verpletterd; Gij hebt hem tot spijs gegeven aan het volk in dorre plaatsen." Ps. 104:26 "schepen varen eroverheen, daar zwemt Leviatan, het zeemonster, u hebt het gemaakt, u speelt ermee." Jes. 14:29 " Verheug u niet, gij gans Palestina! dat de roede die u sloeg, gebroken is; want uit de wortel der slang zal een basilisk voortkomen, en haar vrucht zal een vurige vliegende draak zijn." Jes. 30:6 "De last der beesten, van het zuiden, naar het land van de angst en van de benauwdheid, van waar de sterke leeuw en de oude leeuw is, de basilisk en de vurige vliegende draak; hun goederen zullen zij voeren op de rug der veulens, en hun schatten op de bulten der kamelen, tot het volk, dat hun geen nut zal doen." En lees Job 41 maar eens. Hier zelfs met beschrijving van het dier: Job 40:10-13 "Zie nu Behémoth, welke Ik gemaakt heb naast u; hij eet hooi, gelijk een rund. Zie toch, zijn kracht is in zijn lendenen, en zijn macht is de navel van zijn buik. Als het hem lust, zijn staart is als een ceder; de zenuwen van zijn schaamte zijn doorvlochten. Zijn beenderen zijn als vast koper; zijn beenderen zijn als ijzeren handbomen." In de nieuw vertaling word deze Behémoth soms vertaalt als Nijlpaard. Alleen lijkt de staart van een nijlpaard niet erg op een ceder. De staart van een apatosaurus wel (voorheen brontosaurus genaamd) die een grote staart had, leefde van groen.

God heeft als eerste dinosauriërs gemaakt. Waarom? Om de energie bronnen te laten ontwikkelen op de aarde. De energie bronnen op dit moment zijn allemaal van dinosauriërs fossielen. Zie ook link. http://www.allaboutcreation.org/dutch/dinosaurus-fossielen.htm

de bijbel is een door mensen geschreven verhalen bundel die voor de premitieve mens als richtlijn gezien werd om het leven te regulieren zodat men elkaar niet altijd naar het leven zou staan,aangezien die mensen nog niet zo ontwikkeeld waren dat ze weet hadden van leven voor de mens,wisten ze niet van dinosauriers en vind je ze ook niet terug in dat boek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100