nogmaals kan iemand me meschien vertelen hoe ik de leer van alchemie kan beoefenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Filosofie
1.1K

Het beste antwoord

Deze vraag zou ik op twee manieren kunnen beantwoorden.

Enerzijds heeft de alchemie zich in haar laatste dagen meer een meer ontwikkeld tot een mystieke christelijke beweging en zou je dus alchemie kunnen bedrijven door de mystieke kanten van het christendom te bestuderen en daarnaar te leven.

Anderzijds heeft de alchemie zich ontwikkeld tot de moderne scheikunde en de farmacie. Je zou dus ook scheikunde kunnen gaan studeren.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat kunnen we vertellen. Het is niet ingewikkeld, maar je moet er een lange adem voor hebben,
Het gaat als volgt:
Verzamel alle zaken die je in huis hebt en zet ze op tafel. Dus alle middeltjes, schoonmaakmiddelen, medicijnen, voedingswaren.
Koop een erlenmeyer (als je niet weet wat dat is, Google er even op) en gooi een aantal zaken erin. Dan roeren. Heel lang roeren. Verhit het boven je driepitsgasfornuis. Zet je afzuigkap aan, want er komen vileine dampen vanaf. Kijk nu in je erlenmeijer. Zie je goud? Ja? Klaar. Het is gelukt. Van harte.
Zie je geen goud? Gooi alles in de gootsteen.
Mik wat andere zaken erin en begin opnieuw. Vergeet de Calvé pindakaas niet en ook de spinazie uit de dieprvries moet je niet overslaan.
De alchemisten hebben dit eeuwen volgehouden en dat kan jij ook. Volhouden is het devies.
Succes!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
logische reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL!, jammer ik kan maar 1 plusje geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja... lmao :))) +
Kimath
12 jaar geleden
haha, leuke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
historisch zeer goed onderbouwd een dikke plus van mij
Hier vind je verschillende recepten die je nodig hebt bij het beoefenen van alchemie.

http://www.sneeuwwitsprookje.net/recepten.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Mijn Banisteriopsis caapi blijkt op te zijn en de winkels zijn dicht. Kan ik een kilo of twintig van je lenen?
licht eraan welke stroming. Alchemie is in de moderne tijd vervangen door de studie geneeskunde (zie lokale universiteit).
Ik neem maar even aan dat je het hebt over de zoektocht naar de steen der wijze. Buiten dat dit eigelijk een metaforische en spirituele zoektocht is, is dit vooral een individuele zoektocht waarbij niemand je helpt.
Vanuit het oosten zijn met de kruistochten verhalen over een steen der wijze meegekomen.
Uit angst voor vervolging door de kerk zijn alle oude alchemistische geschriften in code. Niet zelden stierven alchemisten aan giftige dampen en mengsels. Er is 1 westerse alchemist die ooit beweerde de steen der wijze gemaakt te hebben. Maar dit bleek een oplichter te zijn.