Wat is dit voor teken?

Op internet is dit of het satan teken of een illuminati teken. Wat is het nou?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Filosofie
4.2K

Het beste antwoord

Het wordt ook wel Corna genoemd, Het gebaar stamt uit de tijd van de Oude Grieken en werd gebruikt om als symbool om het kwaad af te wenden of te geven (afhankelijk of je het geeft als eerste, of pas na ontvangst). Wanneer men in het moderne Italië of Spanje het corna-gebaar in de richting van iemand maakt, wil men hiermee zeggen dat de persoon wordt bedrogen door zijn of haar partner. Overigens is het gebaar in Italië strafbaar (boete ca. 50 euro).

De Corna werd in 1971 voor het eerst op een albumhoes gebruikt door Geezer Butler, daarna door Gene Simmons van KISS, later ook door Ronnie James Dio in Black Sabbath. Hij gebruikte dit als begroeting van zijn publiek. Sindsdien is dit symbool overgenomen en vaak gebruikt binnen de metal cultuur, maar ook daarbuiten. Ronnie James Dio zei dat hij het had meegekregen van zijn Italiaanse bijgelovige oma. De betekenis hierbinnen is geen vervloeking meer, maar wordt meer gezien als groet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we bezochten dezelfde bron :)
zover liggen friezen en drenten dus niet uit elkaar :P
+je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant om te lezen over hoe dat in de metalscene terecht gekomen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het leuke van GV, zo kom je achter een heleboel dingen en je steekt er ook nog wat van op.

Andere antwoorden (10)

Dit teken heeft veel betekenissen: zo is het onder andere ook het teken van de bokkenrijders. Volgens mij heeft het niet 1 specifieke betekenis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is voor jow brow
i love you
is een teken voor motorrijders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor i love you moet de duim nog opzij, dit komt uit de american signlanguage (ASL = amerikaanse gebarentaal)
Volgens mij was dat het teken voor "Vier koffie voor de houtzagerij". ;-)
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
hahaha :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha prachtig gevonde :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Funny, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vier koffie met twee vingers? hoeveel hadden ze al op? :P
+je voor de grap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
When I am smiling at my pc, there is something funny going on
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha
De illuminatie zijn duivel Aanbidders.
Dus de overeenkomst is mogelijk omdat de rockers er hetzelfde denken.

Take it easy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De illuminati zijn geen duivelsaanbidders, maar filosofen en wetenschappers. Rockers zijn niet per definitie duivelsaanbidders. Hoe kom je aan deze vooroordelen!!!
Dot is een metalhandje. Dat steken de metaldans op als ze aan het headbangen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit wordt altijd gedaan op metal concerten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aanvulling;dit handje moet eigenlijk de duivel voorstellen in de metalscene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn inderdaad heel veel betekenissen voor. In landen rond de Middellandse zee betekent het (o.a.), als je het gebaar naar iemand maakt, dat diegene bedrogen wordt door zijn partner. Ook staat het (achter de rug gemaakt) voor afwenden van het kwaad. Bij de Kelten was dit meen ik ook zo.
Dit is maar een kleine greep uit de vele betekenissen.
Andere antwoorden zullen nog een hoop andere hebben :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de buuf :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aah wat lief :-D nu is mijn dag weer goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij bent al zo gauw blij met weinig he ;-)
Teken betekend ook rock 'n roll
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen wordt het gezien als het teken van de duivel/satan, met zijn twee hoorntjes. Liefhebbers van Rockmuziek gebruiken het tegenwoordig nog, om aan te duiden of iets "Rocked", en ze de muziek dus goed vinden (duivels goed). Rock muziek gaat overigens nog steeds wel eens over de duivel. Hierbij wordt echter de "duim" niet uitgestrekt.

In het geval van de Illuminatie, wordt de duim ook uitgestrekt. Het enige wat ik daarvan weet, is het dat in gebarentaal de letters "i" en "l" combineert. Door anderen wordt ook dit teken, gezien als een duivels teken. Het zijn dan ook vaak complottheoristen, die de illuminatie vergelijken met een "duivelse" organisatie. Over het gros genomen, wordt voor de Illuminatie, het teken gebruikt van het Alziend oog.

http://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=illuminatie&oe=UTF-8&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wi&biw=1280&bih=879

http://www.alatoerka.nl/2010/12/11/mtv-if-you-really-knew-me-im-a-illuminati-program/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ieder heeft daar zijn denken over..
in het boeddhisme is het een van de Mudras..kijk eens op zo'n site daar kom je nog meer van die mudras tekens tegen.