Was Ortega y Gasset links?

Hoe komt het dat ik de laatste dagen zo vaak aan hem moet denken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie

Het beste antwoord

Nee, in zijn tijd was hij een rechtse reactionair.
Tegenwoordig zien we dat genuanceerder:
"Ik vrees de massa, maar vind in ieder individu wel iets belangwekkends" of iets van die strekking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ortega leidde de republikeinse intellectuele oppositie. Dus rechtsdenkend.
Waarom je aan hem moet denken; weet ik natuurlijk niet. Jij bent de enige die hier een antwoord op kan hebben.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, wat dacht je van de invasie van de horde Iphone snotneuzen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ortega y Gasset had wat tegen de massa, dwz "het gepeupel"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De iPhonesnotneuzen mogen van mij verdwijnen. Dat wil niet zeggen iPhonegebruikers. Ik gebruik ook hoofdzakelijk mijn mobiele telefoon om hier te reageren, maar zeerzeker niet om 'onzinantwoorden' te geven waar je nu spreekwoordelijk mee doodgegooid wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zou Ortega Y Gasset blij mee zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vastwel ;-S