Wat doe je als niks goed gaat?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn man, mijn kinderen, het weer, alles loopt fout. Ik vind geen goeie job... Wat doe ik eraan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het weer :S dan voel jij je vast je hele leven al zo :O
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien jullie profiel is de vraag fictief? Beetje lullig als ik al die goedbedoelde antwoorden hieronder lees....

Antwoorden (19)

Besluiten dat het nu tijdelijk een slechte periode is en bedenken dat het dus beter zal gaan over een tijdje.
Alles werkt ook op elkaar in: als je je rot voelt, zul je misschien eerder mot hebben met je man, zullen je kinderen drukker worden en lastiger, enzovoorts.
Op het weer heb je geen invloed, maar misschien kun je met je man en kinderen afspreken dat je op sommige momenten even 'mamavrij' bent, een uurtje waarin ze je niet storen. Of kijk of jullie met z'n allen op pad kunnen, een stuk wandelen in de buurt of iets dergelijks, neem een pak speculaasjes mee en een thermosfles hete chocomelk en het is een feestje.

Bedenk: zoals we zeker weten dat de lente gaat komen, zo wordt het ook vanzelf weer beter.
Hou vol!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet aan alles kan je iets doen (zeker het weer niet!)

Maar zorg niet dat je bij de pakken gaat neerzitten. Zorg dat je iets aanpakt waar jij invloed op kan uitoefenen. Ook al is het iets kleins. Dit zorgt er voor dat je de negatieve spiraal doorbreekt.

Praat met je man er over, ga iets leuks doen met de kinderen. (weet natuurlijk niet waar de problemen liggen)
Pas als je weer wat beter in je vel zit, zul je een baan vinden denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan je er niet heel erg veel aan doen. Soms heb je van die periodes dat alles mis gaat.
Je kan het best proberen de positieve dingen ervan in te zien en leuke dingen gaan doen. Probeer niet steeds te denken dat alles mis gaat, hierdoor ga je je alleen maar slechter voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je voornemen om de dingen in het leven positief in te gaan zien, misschien ligt niet alles aan je man en kinderen, maar als je je dag al negatief begint, krijg je nooit een positieve instelling...
dus...morgen vroeg opstaan en met een positief gevoel starten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als niets goed lijkt te gaan ga ik rotklussen doen, ik ga zeker niet proberen om de dingen positief te zien, bij mij mislukt dat toch!

In mijn geval ga ik dan schoenen poetsen, kasten schoonmaken, ramen lappen of een andere klus die ik voor me uitschoof omdat ik er een hekel aan heb.
Ik doe trouwens ook vervelende klussen (in mijzelf mopperend) als ik ergens verschrikkelijk boos over ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig kan niks me meer schelen in die sfeer, loopt alles langs mijn rug af, als gepensioneerde maakt het niet zoveel meer uit allemaal.

Maar vroeger had ik dat, wat je beschrijft, ook een enkele keer. Ik ging dan gewoon een dagje naar bed. Eerlijk waar. Na zo n 24 uur op bed, was ik weer relaxed en zag de wereld er zonnig uit. Is gelukkig maar enkele keren gebeurd in mijn werkzame leven van 50 jaar, maar in de tijd van gecombineerd moederschap en werken etc. enkele keren vaker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst even uw profiel doorgenomen en neem aan dat het een fictieve vraag is.

Als men geen of geen goed functionerende ledematen heeft of geen goedwerkende organen, een overspelige
partner , of probleemkinderen heeft mbt drugs of drank,
dan heeft men pas reden tot klagen.

Er zijn mensen die hun kinderen niet kunnen zien opgroeien zoals het hoort, geen partner hebben die hun steunt en geen dak boven hun hoofd.

Zonder hulp komt een ander nooit het bed uit,
zonder zuurstofflessen of dialyse is er voor hun geen leven meer.

Zoek en vindt inspiratie in die kleine vanzelfsprekende
dingen in het leven waar u en de uwen mee gezegend bent.

Wat was uw vraag ook alweer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na regen komt zonneschijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cool!
Als de wet van Murphy (alles wat mis kan gaan , gaat mis)
op dit moment op je leven van toepassing is, kun je alleen maar klimmen.
Vanuit een dieptepunt kun je immers alleen maar omhoog gaan.
Wat mij in zo een situatie helpt , is het tellen van mijn zegeningen.
Ik ontdek dan dat er toch nog heel veel WEL goed gaat, waar ik dankbaar voor mag wezen.
Juist deze dankbaarheid helpt mij te beseffen dat er Iemand is die over mij en de mijnen waakt.
Dat troost mij en doet meestal dat rotgevoel verdwijnen.
Doordat dat rotgevoel verdwijnt trek ik minder ongeluk aan en daardoor gaat het dan ook echt weer beter.
Misschien heb je hier wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens een dag of weekend wat leuks doen, dan kijk je al heel anders tegen de situatie aan. Maw: neem even afstand, blijf er niet in hangen en ga iets DOEN. Kom dus in actie, wat dat ook is als het je maar even afleidt van alle ellendige dingen.
Bedenk dan dat je je leven zelf bepaald, en dat jij de keuze hebt om daar verandering in aan te brengen. Je bent de maker van je eigen leven. Als het slecht weer is kun je denken: bah, niks aan, enz enz. Je kunt er ook anders tegenaan kijken: het regent vandaag, oh dan blijf ik lekker binnen, vind het wel knus eigenlijk, ik steek de kaarsen aan en ga lekker met een deken op de bank zitten.
Verander de kijk op je leven!
Ga positief denken, denk ik mogelijkheden!
Kijk naar periodes waarin alles wel goed ging en bedenk: wat ging er toen anders, en hoe is dat gekomen dat het toen anders ging, wat heb ik toen gedaan? Ga dat dan NU ook weer doen!
Succes! Het leven is mooi, geniet van de kleine dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accepteren, er komen betere tijden. Dat kan toch niet anders? Soms kun je maar beter alles tegelijk hebben, dan ben je er in één keer vanaf.

Bij de weg, ook zonder goede baan kun je gelukkig zijn. Geluk zit in jezelf, niet in je inkomen (en ik kan het weten.. onder bijstandsniveau). Geluk zit in de liefde die je voelt voor je man en je kinderen en vise versa. (baan of geen baan, succes of geen succes, falen of niet falen). Niet iedereen heeft dat, dus prijs je gelukkig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, ja, slechte of vervelende dingen leiden vaak tot iets goeds. Zo zat ik met een enge huisbaas en op een gegeven moment ging iedereen voor mij een nieuwe woonruimte zoeken. Toen had ik opeens de mooiste woonruimte van iedereen. Of: mijn vriend ging weg, terwijl we samenwoonden, het leek of de wereld verging en dat is niet zo. Ik leerde erdoor beter voor mezelf te zorgen er kwam ruimte voor nieuwe dingen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Mooi geantwoord.
Geef je man en kinderen een draai om hun oren en vertel ze dat je even een time-out neemt. Pak een stuk chocolade en een fijn boek en trek je terug in de slaapkamer. Doe de gordijnen dicht en kruip in bed. Ga lekker lezen terwijl je je chocolade kluift en ga daarna slapen. Morgenochtend sneeuw? Pak je fototoestel en dikke jas, muts en wanten en trek eropuit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat je het financieel wel redelijk heb, maar hier komt mijn oplossing, zo denken lukt mij ook niet,altijd.

Als je denkt dat je heel wat bent,dan kunnen mensen je kleineren..

Als je heel veel wilt,heb je altijd te kort...

Bedenk altijd dat je in nederland woont en wees daar dankbaar voor,want er zijn mensen die het veel slechter hebben.

Maak je geen zorgen,want zorgen maken heeft nog nooit ,een probleem opgelost,zorgt er juist voor dat je het niet doet zorgen maken zal je zien dat het makkelijker gaat..

Weet dat er altijd een oplossing is, wees altijd dankbaar voor wat je wel heb..

Prijs je zelf gelukkig als niet alles voor de wind gaat, want dan zal je leren..

Zie het leven als een serieus spelletje, schaak spelletje bv
bedenk voor je een zet doet wat de tegen zet kan zijn..

Zoek de Heren Uw God,met alles wat je hebt...

Als je elke dag te eten heb en kleren dan leef je als een koning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier een gedicht voor je ,dat als je weer zo"n dag hebt dat alles fout loopt even kunt lezen,misschien helpt dit;
Als je denkt ik ben verslagen is de nederlaag een feit
Als je denkt ik zal niet versagen
wint je op den duur de strijd
Als je denkt ik kan het niet halen
is de tegenslag op til
Het hangt voornamelijk af van wil
Moedeloze gaan ten onder
door hun twijfel door hun vrees
vechters winnen door een wonder telkens weer de
zwaarste race
denk ik kan het en dan gaat het iedereen vind bij
wilskracht baat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou een verwendagje voor jezelf of doe een dagje iets leuks met het hele gezin. Of allebei.
En hou jezelf voor dat het weer goedkomt.
Ik heb een leuke website voor je neergezet en een leuk boek:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je denken veranderen. De wet van de aantrekkingskracht bepaalt dat wat je denkt, ook krijgt. Misschien wat hocus pocus, maar het werkt echt. Lees het boek The Secret . Dat is soms wat overdreven wellicht, maar kan je op weg helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt niet voor niets zoveel (verschillende) antwoorden gekregen, dus je bent niet de enige!

Maar ik denk/weet (uit ervaring) dat het tijdelijk is, kijk eens goed om je heen wat er precies fout is gegaan, en neem initiatieven, alleen(of met je gezin).

Blijf niet tobben...want dan wordt het van kwaad tot erger!
Je kan wat je job/man/kinderen betreft zelf iets aan doen...het weer, ach geniet van de sneeuw, is ook mooi toch!

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet niet dat het een hele slechte tijd is om aan een baan te komen! En dat heeft niks met jou als persoon te maken. Het is gewoon een feit dat er heel weinig banen zijn, en heel veel werkzoekende!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is te kijken naar de dingen die nog wel goed gaan. en geloof me, als je op zoek gaat, zul je die zeker vinden!