Het leven... elk moment weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wezen van bewustzijn. Wat IS het? Hoe KAN het?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wiskunde en de relativiteitstheorie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ontstaan ven het universum gaat mijn verstand te boven. Denk er maar eens heel simpel over na. We zijn er over eens dat tijd een eeuwig iets is zonder begin of einde. Alle dingen komen uit iets anders voor. Maar als je over het ontstaan van het universum denkt. Dan lijken er maar een paar opties te hebben. Of er moet iets zijn dat altijd al heeft bestaan waar alles uit is ontstaat. Maar dan vraag je je af: Waar kom dat dan vandaan? Of er moet een begin van tijde zijn waarin iets is ontstaan. Maar dan zit je nog met de vraag: hoe kan er uit niets iets ontstaan. En je denkt automatisch ook: wat was er dan voor het begin van de tijden? Je kan niet voorstellen dat tijd een begin hebt. Het begin van het universum gaat tegen 2 fundamentele wetten van het zijn in. Als ik er over nadenk krijg ik meestal alleen maar hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens!+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anne, we denken vanuit onze 3D memes, waarin alles een begin en een einde heeft. Dus bespaar je de hoofdpijn want we missen wat memmetjes om te zien zoals het werkelijk is. Als we het wel konden zien, dan zouden we zien dat het alleen maar lijkt alsof alles een begin en een einde heeft, terwijl dat in werkelijkheid natuurlijk niet waar KAN zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ontstaan van het universum gaat mijn begrip te boven. Net als het feit dat er ooit niets was, ook geen tijd en geen ruimte. Maar dat is hoe het is, tenminste, voor zover we nu weten. En als dat zo is, dan hebben wij dat maar te accepteren. Of we het kunnen bevatten is niet relevant, dat geeft hooguit onze beperkingen aan. Of we het leuk vinden is evenmin relevant, dat zegt meer over onszelf dan over de werkelijkheid.
Toeval.
Als je er over nadenkt is alles gebaseerd op toeval. Als we even niet uitgaan van creationisme is de wereld ooit ontstaan, zomaar, en toen zijn dingen gaan ontwikkelen, zomaar, en hebben allerlei dingen voortgebracht zonder dat dat nou echt veel beter is dan alle andere opties, en door oneindig veel toeval zijn we waar we nu zijn.
Ik bedoel, 3 ogen is niet perse onvoordeliger, of zelfs verder, 'bewustzijn' zoals wij het kennen zou theoretisch gezien op allerlei andere manieren in elkaar kunnen zitten.
Het is allemaal zoals het is, zonder goede reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ongelooflijke verschillen in meningen op deze site, tussen mensen die ook geen moment denken dat een ander ook wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Het niet eens proberen, niet eens overwegen om zich ook maar een moment te verdiepen in een andere mening.
Je zou toch zeggen dat deelnemers bij G.V. leergierig genoeg zijn, anders doe je niet eens mee, zou ik zeggen.
Dit gaat mijn verstand te boven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
LOL
Als iedereen hier het zelfde dacht, en identieke vragen en antwoorden gaven, zou het binnen een uur leeggelopen zijn. Ik vermoed dat je dan zelfs terug gaat verlangen naar de tijd dat die "kloodtzakjes er nog waren.
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gooit " " " omhoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij denken alle mensen na, en zeker die mensen die op GV zitten. Ik vind het een hele denigrerende opmerking van je die niet getuigd van respect maar van arrogantie. Ik schat in dat je gelovig bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kweenie, begrijp je opmerking totaal niet.Ik neem waar, dat er de laatste tijd hier een aantal mensen zijn die een sterke eigen mening hebben die dwars staat op de mening van vele anderen en dat bij bepaalde vragen altijd doen zonder ook maar iets te ondernemen wat van de ander te begrijpen.Hoezo dan arrogantie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat je wat te provoceren;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je je wel een beetje verdiept in de mening of ging het je verstand te boven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een +1 van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kweenie, ben je de weg kwijt, wat bedoel je nu weer, of ik me verdiept heb in welke mening?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eddijst, sorry, ik zit je een beetje te plagen, omdat je op de vraag over sfeer had geantwoord dat je meningen en discussie vond bijdragen aan een goede sfeer. Da's alles. Ik beleef altijd veel plezier aan je antwoorden. Ook dat vingertje in de avatar vind ik erg grappig. Gaat het weer een b-tje?
Kweenie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ik schat dat je gelovig bent" haha geniaal. Maar waarom vind je het zo erg dat je andere mensen niet kan overtuigen van jouw mening? Ik vind het altijd heerlijk als andere mensen een andere mening hebben. Dan weet ik immers gelijk dat mijn mening de juiste is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deboender Ik doe een nieuwe poging, misschien was ik niet duidelijk.
Mijn antwoord was geen eigen mening, maar een constatering van het fijt dat een groepje mensen hier, die een totaal andere mening hebben ,alles botweg afdoen als onzin en geen moment zich ook maar een beetje verdiepen in de mening van een ander.
Als er in een antwoord 8 mensen zijn met een heel andere mening dan ik zelf, dan wil ik wel weten waarom?
Weten is leren en luisteren.
En vooral veel nadenken waarom er ook anderen antwoorden bestaan.
Ik vind het niet erg dat iemand een andere overtuiging heeft, dat is juist de voorwaarde van een goede discussie.
Je zou me moeten kennen van andere antwoorden dat ik zo niet ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kweenie, terug in je hol, ga maar je botten opruimen, pestkop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maarja het is bij veel vragen zo dat maar 1 van die 8 het juiste antwoord geeft.
Ik persoonlijk heb dan geen zin om die overige 7 enige credit te geven voor hun verhaal mits dit goed onderbouwt is. Maar dat is het meestal niet. En ik weet uit je antwoorden dat je niet zo bent, maar het klonk hier wel een beetje zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eddijst, ok, ik ga terug in mijn hol...
je kijkt er zo dreigend bij, met dat vingertje. Ik heb nog wat menselijke botten liggen van 200.000 jaar oud, dus ik denk dat ik die inderdaad maar eens ga opruimen. :-)
de pracht en het kunnen van een zwangerschap, de ontwikkelingen en hoe dat allemaal word aangelegd en (als het goed is) daar een goed kindje uit voorkomt.
de kracht van de voortplanting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De regeldrift van sommige GV bezoekers jegens andere GV bezoekers en/ of moderatoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeder Natuur...paar nachten geleden nog met de bliksem en het onweer...ik keek naar buiten en zag die flitsende aders van de hemel naar de grond gaan...ik moest de volgende dag werken maar dacht echt ''wow'' ik ga dit de hele nacht bekijken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat was genieten he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja erg mooi...wel een beetje eng (door het geluid) maar het was prachtig...
Het klinkt misschien stom of ouderwets en ik weet dat er veel kan in de wereld, maar ik vind het nog steeds een wonder dat als ik vanuit bijv. de USA iemand in Nederland bel, dat het dan net lijkt of hij/zij naast me staat.
Ik blijf het ongelofelijk vinden en dus gaat het mijn verstand te boven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de realiteit en het leven te bevatten, heb je aan alleen verstand niet genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We missen te veel g.b.
de grootte van het universum
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens sommige wetenschappers is universum maar een 0-dimensionale punt die heeft geen 'grotte'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar weet iemand precies hoe groot het is gaat het eeuwig door of niet??
Ik zorg ervoor dat veel zaken mijn verstand niet te boven kunnen. Dat klinkt in eerste instantie erg arrogant, alsof ik altijd overal grip op zou kunnen hebben, maar lees verder.
Het is een soort zelfbescherming. Namelijk erg veel gaat mijn verstand te boven, ofwel word ik onrustig van. Ik ben erg gevoelig voor veel. Voor oneerlijkheid bijvoorbeeld. Op het moment dat ik ermee geconfronteerd word overheerst mijn gevoel zo sterk, dat ik niet meer verstandig kan nadenken. Dat gaat dus letterlijk mijn verstand te boven. Er kunnen me dan nog honderd mensen proberen me tot rust te brengen met uitspraken als 'eerlijkheid duurt het langs'of 'het is het niet waard' of iets dergelijks.. op dat moment moet ik tijd nemen dat gevoel te vieren en accepteren dat ik dit dan nog niet verstandelijk beredeneerd krijg.
Kun je je voorstellen wat er nog allemaal meer mijn verstand te boven gaat! Als ik echt rust neem om me te overdenken hoe ik over leven denk, word ik ook vaak onrustig. Dat gaat mijn verstand te boven! Neemt overigens niet weg dat ik niet over het leven denk, ik accepteer net zo goed dat het leven er ook is om onrust te voelen. I eat shit also.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb vertrouwen in je zelf, dan gaat de onrust weg+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx Eddijst! Zelfvertrouwen is idd wel zo'n ding waar menig mens moet bouwen. Beter dat dan wanneer je daar te veel van hebt, want arrogantie is wel een van de lelijkste karakters die ik ken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het begin van 'het heelal'. Eigenlijk daarvóór. Urgh...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar voor? voor het begin? precies hetzelfde als na het einde
Het universum en de oneindigheid van de menselijke domheid.

Al denk ik het universum soms wel te snappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'...when love takes over...'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het punt waarop ik m'n verstand volledig kwijt raak en dus ook niet meer te boven kom ;)
de totale onverschilligheid van de mens ten opzichte van zijn medemens. je weet vast wel wat ik bedoel je ziet het op het journaal in de je eigen straat, wijk, buurt, misschien betrap je jezelf erop terwijl je dit leest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
één ding alzeker : het oneindige
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kindje in mij - alles daar omheen... Wow! :)))

Het leven in het algemeen.

De denkwijzen van mensen.
Soms goed, soms slecht, of beiden?
Z.a. die van Jozef Fritzl uit Oostenrijk, ongelooflijk...