Waarom krijg ik wat ik niet perse hoef, maar kan ik wat ik écht wil, niet krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie
1.1K

Antwoorden (18)

omdat dat te duur is
omdat het iets is wat op dit moment onbereikbaar is
omdat je eisen te hoog zijn
13 jaar geleden
Dus wat je krijgt wil je wel ,maar toch voldoet het niet aan je eisen.
Ik zal maar zo zeggen een gekregen paard moet men niet in de mond kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien omdat je te veeleisend bent of dat je onmogelijke wensen hebt m.b.t. het immateriële. Ik neem aan dat het dan met je geestelijke gesteldheid te maken heeft en dat het altijd betrekking heeft op gelukkig voelen.
Je zou kunnen overwegen aan de anderen, de gevers, heel duidelijk te maken wat je echte wensen zijn, zodat je het wel kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je voor dat je alles hebt of krijgt wat je wilt. Daar zou toch niets aan zijn? Ik vind dat het beter is om altijd wat te wensen te hebben, dat is veel leuker dan alles hebben. Trouwens, het is ook goed te willen wat je hebt. Of te wel tevreden/dankbaar zijn.
Om concreet antwoord te geven op je vraag: als je wensen reeël zijn, dan kan je er zelf voor zorgen dat ze bereikt, door er aan te werken. Als ze irreeël zijn, kan je ze beter laten vallen, want dan bereik je ze toch niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bekende spreuk luidt: als je niet kunt hebben wat je wilt, moet je willen wat je hebt.. ofwel: kijk naar wat je wel hebt en wees daar tevreden mee in plaats van te kijken naar wat je niet hebt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je wel heel erg gefocused op het krijgen van wat je graag wilt en kun je het niet loslaten (laten gebeuren of niet). Wat ik regelmatig hoor is dat mensen juist krijgen wat ze graag willen als ze het ook los kunnen laten.
Dat ze dus niet zeer gehecht zijn aan het krijgen/hebben.
Dat gebeurt ook vaak in relaties. Haal je de druk er af en zie je wel hoe het loopt dan komt het goed. Blijf je er helemaal mee bezig en kun je dus niet loslaten, verder leven, dan krijg je het niet.
Zie het als een les in je leven. Wat zegt dit over jou en wat kun je hiervan leren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook altijd met de cadeautjes die ik krijg voor sinterklaas.. Ik heb vervolgens sinterklaas een brief gestuurd naar spanje met de boodschap dat ik in mijn ogen onwijs zoet ben geweest, maar nog steeds niet die cadeautjes krijg die ik op mijn verlanglijstje heb gezet!
Dat de sint mij graag in stropdas ziet is niet mijn probleem! Het gaat er niet om sinterklaas te plezieren is het wel? Dus ik ga nu voorwaarden stellen. ik krijg of wat ik wil, of ik geloof niet meer in uwe goedheid!

groetjes, een 29 jarige sinterklaas gelover
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan niet alles krijgen wat je hebben wil, maar als je geduldig bent, en je doet je best, krijg je meestal wel wat je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alles "krijgt"wat je echt wilt wat zul je je dan nog druk maken, elk doel om uit je stoel te komen is verdwenen, en waarschijnlijk ben je in de toekomst ook niet meer blij met wat je nog "krijgt", Wees tevreden met wat je hebt, leer het te waarderen en je kunt er van genieten, dan ben je ook klaar om te krijgen wat je echt wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het universum geen donder geeft om wat jij wilt. Het punt is, het leven overkomt je en houdt precies dat gene in wat jij krijgt terwijl je zelf andere plannen hebt. Zou het allemaal volgens het script lopen, dan heet het een film... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar gaat het om. materialistische dingen of relationele dingen? Er is een verschil. Ik herken het niet in de vraag.
Als je een dikke Mercedes 450 SEL wil (bestaan die?) en die komt niet aanrollen, dan heeft dat een aanwijsbare oorzaak, het ontbreken van geld meestal. Dan komt er toch een Suzuki Alto aanrijden die je niet perse hoeft maar die brengt je toch van A naar Beter. Als het om een relatie gaat, kun je veel meer sturen omdat je er zelf vanalles in kunt regiseren.
Succes met het vinden wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dingen die je niet perse hoeft en je wel krijgt ervaar je als normaal. Als je ze niet had zou je ze missen en ze misschien ineens wel graag willen.

Iedereen streeft naar iets wat boven hetgene is waar hij of zij zich nu in bevind. Als je het al zou hebben zou je het niet echt meer willen. Dingen die je echt wilt zijn meestal dingen waar je enige moeite voor moet doen en die niet al makkelijk te verkrijgen zijn. Daarom krijg je ze niet altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is relatief eenvoudig.

Omdat jij niet weet wat je écht wil.
Je krijgt wat je niet hoeft.. Maar zodra je dat niet krijgt en dat wat je wel hoeft wel krijgt, dan wil je ineens hebben wat je niet kreeg.
Je wilt altijd dat geen wat moeilijk bereikbaar is. Dat is iets menselijks.
Iemand die rijk is en geen vriendin heeft wil graag een vriendin. Iemand die een vriendin heeft wil graag rijk zijn.. En als die rijke krijgt wat hij niet denkt te hoeven (het geld) maar krijgt wat hij echt wil (een vriendin) is er altijd weer iets dat tegenvalt waardoor hij toch liever weer het geld heeft.

Denk er maar eens goed over na. Tevreden zijn met wat je hebt/krijgt is toch moeilijker dan het lijkt. Soms schijn ik er zelf ook moeite mee te hebben.
Bijvoorbeeld bij iets metarialistisch.

Stel je bent een gamer en koopt net een nieuwe PC. Een hele goede.
Dan komen er ineens nieuwe onderdelen uit, zoals het gaat, maar daar heb je het geld niet meer voor.
Naar een half jaar wanneer je merkt dat sommige games net niet meer optimaal te spelen zijn wil je iets nieuws.
Toch heb je op dat moment wel een hele goed PC, maar nee, je wilt graag beter, je hebt de drang om ontevreden te zijn met wat je hebt.

In jouw kwestie zou ik me afvragen of jij echt iets krijgt wat je niet hoeft. En kijk eens naar wat je allemaal al gekregen hebt. Is dat allemaal iets dat je niet hoeft?
En dat ene dat je echt wilt, wil je dat wel echt? Of zou dat ook kunnen tegen vallen..?

Gezien ik niet weet waar het overgaat kan mijn gegeven antwoord niet volledig correct zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met bierdopje eens en verder wil ik nog zeggen: "Welcome everything that comes to you but do not long for anything else' (Andre Gide)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt iets wil....dan gaat het je lukken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder mens wil eigenlijk het onbereikbare, omdat er iets te wensen moet blijven. Je moet toch ergens een uitdaging hebben liggen? Alles wat materieel is, kan op één of andere manier bereikt worden. Namelijk met geld en geld daar is aan te komen als je maar geduld hebt en een sterke wil om het te bereiken. Het ongrijpbare bereiken, dat is juist de uitdaging. Hierin heb je geen enkele invloed.
Hierin ben je afhankelijk van andere factoren zoals geluk, toeval enz. Alleen als je hierin iets op je weg krijgt, kan die ultieme onbereikbare wens in vervulling komen.
Zo niet, dan blijf je wensen en hopen dat het op je weg komt!
13 jaar geleden
Misschien krijg jij wel datgene wat je toekomt:hetgene waarderen je wat van moet leren of datgene dat je moet leren te wáárderen.

En het zou ook kunnen zijn dat hetgeen wat jij zo graag wilt,nu eenmaal niet bereikbaar is: misschien is je verwachtingspatroon wel te hoog gespannen,m.a.w. : misschien zijn je verwachtingen van wat jij wilt dat het leven je moet bieden,niet realistisch.

Bovendien: wanneer je eenmaal hetgene bezit dat je graag wilt,is het váák zo:

"het bezit van de zaak is het eind van 't vermaak"....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Datgene dat je nu niet perse hoeft, kan achteraf van groot belang blijken. Dat wat je écht wilt, kan je hele leven overhoop halen, en uiteindelijk negatief uitpakken.