Mannetjes laten sowieso hun veren zien als ze een vrouwtje willen veroveren. Of ze het ook doen als ze bijvoorbeeld angstig zijn weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een mannetjes Pauw laat zijn veren zien om er mooi uit te zien voor het vrouwtjes Pauw , dus voor de paring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om een vrouwtje te imponeren, maar ook om te laten zien: dit is mijn territorium!
Rieneke1
13 jaar geleden
Ze doen het ook als er een concupauw in de buurt komt, even showen.