Iemand een idee wat voor een beest dit is?

Insect, hard zwart pantser, vleugels die onder dit pantser verdwijnen als hij niet vliegt, bij gevaar doet hij zijn kont omhoog alsof hij daarmee kan steken. Ongeveer 3 cm lang gok ik.

Ik heb hem net gevangen, staat op dit moment nog onder dit glas op de vloer. Ben erg benieuwd wat het is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je misschien een foto erbij doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat probeer ik, maar hij laat de foto steeds niet zien, doe ik iets fout?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@gordijn99: Nee hij lijkt er niet echt op.
foto is nu bezig met uploaden, hoop dat hij het nu wel doet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De fotos staan er nu.

Het beste antwoord

Het is een kortschildkever.

Toegevoegd na 9 minuten:
Vermoedelijk een Xantholinus linearis.

Toegevoegd na 17 minuten:
Of anders toch een stinkende kortschildkever. Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/insect-steken.89567.
Plaatje bij antwoord
Amadea