Waarom is een duif luidruchtiger met vliegen dan veel andere vogelsoorten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.9K

Het beste antwoord

Het fluitende geluid wordt veroorzaakt door de luchtsnelheid tegen hun vleugelveren.
Waarom luidruchtiger? Je zou het niet zeggen, maar omdat de duif een van de snelste vliegers is.
Alleen een paar kustvogels zijn sneller.
Kruissnelheid is bij een duif zo 70 km per uur.
Meer luchtsnelheid, dus luidruchtigere luchtstroming.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat een duif bijvoorbeeld geen roofvogel is. Een roofvogel moet onhoorbaar zijn prooi kunnen benaderen. Een duif hoor je wel vliegen maar b.v. een gans hoor je van ver al aan komen met krakende veerpennen en een gak...gak geluid. Deze vogels eten zaden en andere plantaardige kruid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de duif heeft nu eenmaal liters met capsones en dat zal je weten ook, als hij met een kruissnelheid van zon 70km PER UUR!!!11 het luchtruim kan kiezen. ja ongeloofelijke prestatie als je het mij vraagt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles heeft een prijs; een uil kan bijna onhoorbaar vliegen en heeft daartoe heel zachte veertjes die luchtwervelingen beperken, maar moet daar wel op snelheid voor inboeten.
Het is net als met een auto; harde banden (hard rubber) geven minder rolweerstand en daarmee ga je sneller, maar ze maken ook meer lawaai dan zachte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt heel plausibel +1
Nou..., puur toeval? Maar zonet vlogen er op een idillisch landweggetje een vijftal zwaluwen voor m'n auto. Prachtig gezicht, als elegante zwart/witte pijltjes met een erorme souplesse en wendbaarheid. Maar....., ik reed wel ruim 70 km/uur (misschien een piekbelasting voor hen, maar toch). Nou kan ik van zwaluwen eigenlijk niet zeggen dat 't van die laawaaimakers zijn v.w.b. hun vluchtgeluid. Ik heb nog nooit het idee gehad als er een paar voorbijvlogen: Jeminee, wat een herrie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naar mijn idee maken duiven nou ook weer niet zoveel herrie. ik had vroeger een dwergpapagaai, en als ze ging vliegen ging ze de hele tijd zitten krijsen (nouja, heel hard fluiten)! Duiven zijn over het algemeen best stil...