Welke paddestoel is dit?

Onderstaande foto is gisteren gemaakt nabij het Zeijerwiek (Drenthe). Dit is een nogal vochtig gebied.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Lijkt een beetje op een cantharel.

Toegevoegd na 45 seconden:
Oh, wiki kent hem als Hanenkam zwam.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hanenkam_%28zwam%29
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's vlot! :) Bij mij wil de afbeelding niet eens laden... Maar dank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij wel duidelijk.
Ik probeerde de wiki-afbeelding nog bij mijn antwoord te plaatsen, maar dat lijkt niet te lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ziet er toch wel anders uit qua kleur en vorm
Mogelijk is het eekhoorntjesbrood.

Toegevoegd na 1 uur:
Lijkt deze er beter op dan/ Dat is de hanekamzwam, die bij cath niet lukte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch lijkt het er wel op. Weet @robm misschien wat het wel is? (Ik eet het niet hoor, het is te ver lopen om het terug te vinden. :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker een plaatjeszwam : dus zeker geen eekhoornjesbrood want dat is een boleet (met buisjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond de afbeeldingen nogal op elkaar lijken, vandaar mijn suggestie. Maar idd,als je een afbeelding ziet vaan een solitaire eekhoorntjesbrood,zie ik nogal wat verschil.