Kunnen spinnen ook vast komen te zitten in (hun eigen of andermans) web?

Of hebben spinnen een trucje om juist niet verstrikt te raken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.9K

Antwoorden (2)

Spinnen hebben een of ander stofje op hun poten zodat ze niet een het web vastkleven, dus zolang ze er met hun pootjes op lopen komen ze niet vast te zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
spinnen hebben trucjes om niet verstrikt te raken, maar welke dat zijn, daar zijn de meningen over verdeeld.
genoemd wordt een apart grijpsysteem met grijphaakjes aan de poten.
ook wordt gezegd dat de spin een bepaalde vloeistof af zou scheiden, of dat hij om de lijmdruppeltjes heen zou rennen.

zeker is dat niet alle webben plakkerig zijn, en sommige maar ten dele; daar maakt de spin speciale loopdraden.
Rieneke1