Waaruit zijn de insecten geëvolueerd?

Vissen gingen het land op (amfibiën, later reptielen) mede omdat er zoveel insecten te eten waren. Maar die insecten waren er toch ook niet ineens? Die zijn toch ook uit een zeedier(tje) voortgekomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Ze hebben dezelfde voorouders als de huidige kreeftachtigen en schaaldieren. Een garnaal heeft dan ook wel wat weg van een insekt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vliegende vissen wellicht...

De afsplitsing is er wel eentje van uit heel ver verleden hoor... Misschien was het insect er eerder dan alle gewone dieren zeg maar... Dat vogels van insecten afstammen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is makkelijker te geloven in de schepping. Dit vond plaats in 6 dagen. Het wordt met name genoemd op welke dag wat werd geschapen. Zie Genesis 1.
Zie bijgevoegde tekst: En God zeide: De aarde brenge levende zielen voort, naar haar aard, vee, en kruipend, en wild gedierte der aarde, naar zijn aard! En het was alzo.

En God maakte het wild gedierte der aarde naar zijn aard, en het vee naar zijn aard, en al het kruipend gedierte des aardbodems naar zijn aard. En God zag, dat het goed was.

Dus geen evolutie.