Vanochtend zag ik een twintigtal zwaluwen zich verzamelen. Kan het zijn dat ze zich al gereedmaken voor de wintertrek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

jonge zwaluwen gaan na het uitvliegen rap op trek, dat begint al in juli, met uitloop naar augustus.
oudervogels gaan een goede maand later.
dus ja, het is nu tijd voor ze te gaan.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een puntje voor jou en je had er nog eentje te goed van me ;-) heb ik je alsnog gegeven.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik wist niet dat ik er nog een tegoed had, maar bedankt ed :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal.

Andere antwoorden (2)

een zwaluw maakt nog geen zomer ....
en twintig maken geen winter .........
was gewoon een kleine maandag-ochtend meeting , even de zwaluw-week plannen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwacht dat nu binnen een week alles is vertrokken.
Net was ik buiten en zag de eerste grote groep ganzen overkomen, ze riepen allemaal gak, gak, gak, vertaalt: dag, dag zomer, tot volgend jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoorde ook van de week op een nacht ganzen, maar ik dacht dat ik me vergist had, en dat ze gewoon naar een ander meertje aan het vliegen waren....dus tóch..