Deze termen gaan vooral samen met landbouw:

De biologisch-dynamische landbouw houdt voor en tijdens het verbouwen van de gewassen in alle opzichten rekening met de invloeden vanuit de natuur en de kosmos op de landbouw. In de biologisch-dynamische landbouw gaat men ervan uit dat alle hemellichamen, zowel de aarde als de maan, de zon en zelfs de sterren invloed uitoefenen op de groei van de gewassen. Hoe groot deze invloed is en kan zijn, is een discussiepunt en moeilijk vast te stellen. Een reëel voorbeeld is echter de maan. Zoals bekend zorgt de maan voor eb en vloed aan de kust. De biologisch-dynamische landbouw beweert dat de maan dit ook met de waterhuishouding van een gewas doet, en dat andere hemellichamen ook (mogelijk in mindere mate) invloed uitoefenen.

Biologische landbouw en voeding is een verzamelnaam voor landbouwmethoden en voedingsmiddelen die voldoen aan bepaalde eisen op het gebied van milieu, natuur en landschap, het welzijn van dieren en productiemethoden. In Nederland wordt ook het woord ecologisch gebruikt en de Engelse term is organic. Deze termen verwijzen naar dezelfde landbouwmethoden, waarvan de minimale eisen internationaal zijn overeengekomen en vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan je hieronder uitgebreid lezen!