als je een scheet moet laten en die hou je in komt hij later eruit of gaat hij terug ofzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.3K

Het beste antwoord

als je al je scheten in houd, is slecht voor je darmen..
je krijgt een ophoping van gas, en daardoor kan ja darmkrampen krijgen..
beter is het een scheet gewoon te laten gaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Die komt er dan gewoon later uit.
13 jaar geleden
De scheet kan zich inderdaad voor korte of langere tijd terugtrekken in z'n hol. Maar, eens zal hij ontsnappen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een keer gelezen dat de gassen opgenomen worden in je bloed. Maar ik denk dat het meeste er toch gewoon als wind weer uit komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je de wind zou inademen wel dan zou hij er als zuurstof ingaan en als co2 weer uitkomen of weer wind worden maar dan moet je hem inslikken.
nee die komen later weer terug maar als je het blijft inhouden gaat het fout
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die komt er gewoon alsnog uit.
Wel kan het gebeuren dat je op een gegeven moment opstijgt en in de kamer rondzweeft.
Daar moet je echt voor waken hoor !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Het is niet goed voor je darmen om scheten in te houden. Gewoon lekker laten vliegen dus. Allemaal een neus vol en de stank is weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja die komt er later uit via de mond, (boeren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scheten zijn een soort biogas die zich bij het spijsverteringsproces vormen. Scheten die het lichaam niet uit gaan blijven in het lichaam, deze lossen niet op. De kracht waarmee het gas uit ons lichaam komt bepaald of je wel of geen geluid hoort. Wanneer je het gas gedoseerd vrij laat dan hoor je geen scheet. De lucht is minder goed te verdoezelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat mensen suggereren dat deze er als een boer weer uitkomt is onzin, want een boer staat los van een scheet.
een scheet is een ophoping van biogas in ons lichaam door het verteren van voedsel.

een boer is ophoping van lucht in de maag, omdat als je drink en eet je lucht meekrijgt in je maag.

laat je geen scheten dan kun je maagkrampen krijgen.
laat je geen boeren kun je ook maagkrampen krijgen.

daarom vind ik het altijd zo raar als mensen zeggen dat ze nooit een scheet of een boer laten.