Waarom hebben bijna alle zoogdieren die op 4 poten lopen de uiers tussen de achterpoten,behalve de olifant?

dat zijn dus dieren die staande zogen en niet liggend.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.4K

Antwoorden (3)

Ik denk omdat de jongen al kort na hun geboorte moeten meelopen. Kan de moeder gewoon ongestoord verder gaan met grazen en alert zijn op eventuele gevaren in de omgeving. Ze kunnen op die manier sneller wegkomen. Een olifant heeft niet zoveel natuurlijke vijanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oudste fossiele resten van de voorvaders van olifanten duiden er op dat de voorvaders van olifanten deels in het water leefden. Wellicht zijn de tepels van de olifant toen naar voren verschoven omdat jonge olifanten in het water daar makkelijker bij konden komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
honden en katten toch ook niet? Verspreid over hele buik meer.