hoe hebben organismen zich aangepast om te overleven in nieuwe of extreme situaties?

ik vroeg het me gewoon af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Het beste antwoord

Elke soort kent variatie. Zo kan bv de ene mens beter tegen koude dan de andere.

Als het opeens erg verandert, dan zal een groot deel van de populatie van de soort zich niet in leven kunnen houden en/of niet kunnen voortplanten. Als er maar genoeg individuen over blijven welke wel kunnen overleven, zullen hun eigenschappen doorgegeven worden aan de volgede generatie. En zo ontstaat langzaam maar zeker en soort de steeds beter aangepast is aan de nieuwe leefomstandigheden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dieren passen zich in het algemeen niet aan. Alleen sommige dieren vertonen afwijkend gedrag, een deel daarvan vertoont afwijkend gedrag dat hun overlevingskansen verbetert. Die dieren overleven en vermenigvuldigen zich, de anderen gaan gewoon dood.
Daarvoor is het wel noodzakelijk, dat de voortplanting geschiedt in grote getale

Toegevoegd na 1 minuut:
Het moet dan wel gaan om erfelijke eigenschappen. Niet erfelijke eigenschappen worden niet doorgegeven en behoeden de soort niet voor uitsterven