Kan je lopen als je erg zwaar verbrand bent geweest?

Het klinkt zelfs een rare vraag in mijn oren, maar toch vroeg ik me dit af.

Stel dat je hebt vastgezeten in een brand en dat bij wijze van spreken je benen zo erg verbrand zijn dat je je vlees ziet (heel erg verbrand dus).

Kan je dan nog lopen? Want hoe zit het dan met beschadigde spieren/zenuwen/bloedvaten enz...

Ik weet hier helemaal niet zo veel over, maar wil dit zeker wel allemaal te weten komen. Extra informatie over dit soort dingen zijn ook zeker welkom hoor!

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Dat hangt er natuurlijk maar helemaal vanaf hoe erg je benen zijn aangetast. Zoals jezelf al aangeeft in hoeverre is er sprake van: beschadigde spieren/zenuwen/bloedvaten enz.

Als met name zenuwen zijn verbrand kun je zeker niet meer lopen, want dan komt de prikkel van de hersenen niet meer aan. En wat betreft spieren dan kan dat misschien nog wel goed komen maar wanneer het heel erg verbrand is lijkt me die kans wel heel erg klein.

Waarschijnlijk is meer informatie te vinden bij de brandwondencentra, zie (ook) onderstaande sites.